Lukijalta: Omituinen piispallinen kannanotto – meidät konservatiivikristityt on suomalaisessa yhteiskunnassa jätetty todella yksin

Kuva: Shutterstock

Tapa, jolla Leonardo da Vincin Pyhää Ehtoollista esittävää maalausta käytettiin Pariisin olympialaisten avajaisissa, on herättänyt maailmalla surua ja suuttumusta. Tapahtumaa ovat kommentoineet miljoonat ihmiset. Myös monet urheilijat ovat ilmaisseet tuohtumuksensa. Espanjan kansallisen jalkapalloliiton puheenjohtaja Javier Tebas Medrano pitää kisajärjestäjien menettelyä ala-arvoisena ja kysyy, onko missään enää mitään kunnioitusta.

Tätä valtavirtaa vastaan kulkee piispa Teemu Laajasalo, joka on sitä mieltä, ettei kenelläkään ollut tarkoitus pilkata ketään. Jos pilkkaa oli, se oli vain loukkaantujien omissa silmissä. Ilmeisesti miljoonat ihmiset eri puolilla maailmaa ovat väärässä. He loukkaantuivat turhaan.

MTV:lle antamassaan haastattelussa Laajasalo toteaa: Jos halutaan pilkata, sen voi tehdä niinkin, ettei jää epäselvyyttä aikomuksesta ja vaikuttimista. Väite on kummallinen. Pitäisikö loukkaantujan ensin selvittää loukkaajan mahdollinen motiivi ja aikomus? Vasta niistä varmistuttuaan hänellä on oikeus pahoittaa mielensä.

Meidät konservatiivikristityt on suomalaisessa yhteiskunnassa jätetty todella yksin. Meillä on vain harvoja puolustajia. Myös sen, kuka saa loukkaantua ja mistä, päättävät meitä viisaammat puolestamme.

Heikki Hakamies

Uuden tilaajan etu: Ensimmäinen kuukausi vain 1€!

Innostutko ajankohtaisista aiheista ja laadukkaasta merkityksellisestä sisällöstä? Jos et ole vielä Kotimaan digitilaaja, nyt on loistava hetki tutustua mediaan ja aloittaa tilaus. Saat ensimmäisen kuukauden erikoishintaan vain 1€, ja pääset syventymään kiinnostavaan sisältöömme välittömästi.

Erikoistarjous on voimassa vain rajoitetun ajan ja ainoastaan uusille asiakkaille.

Kuukauden tutustumisjakson jälkeen Kotimaan digitilaus jatkuu automaattisesti hintaan 9,90€/kk, voit perua tilauksen koska tahansa ennen seuraavan laskutuskauden alkua.

Ota kaikki irti Kotimaasta – napsauta tästä!

Ilmoita asiavirheestä
Edellinen artikkeliSuomen ensimmäinen Äiti Amman keskus Leppävirralla laajentaa toimintaansa – keskeinen ero Jeesuksen merkityksessä ja pelastumisessa
Seuraava artikkeliRautjärven uuden kirkon varainkeruu vastatuulessa – Poliisihallituksen näkemyksen mukaan keräyslupaa ei voida myöntää kirkon rakentamiseen