KIRKKOPALVELUIDEN tuottama Seurakuntavaalit 2022 -kampanja on palkittu Vuoden Hopeahuippu-palkinnolla. Palkinnon myönsi Visuaalisen viestinnän suunnittelijoiden järjestö Grafia viime viikon torstaina Helsingin Pikku-Finlandiassa pidetyssä gaalassa.
Kilpailussa palkittiin viime vuoden luovan suunnittelun huiput. Gaalassa Kultahuipulla palkittiin 15 työtä ja Hopeahuipulla 42 työtä. Kilpailuun lähetettiin kaiken kaikkiaan 733 työtä.
SEURAKUNTAVAALIKAMPANJAN Kirkkohallitukselle tuotti Kirkkopalvelut ja kampanjan suunnittelutoimistona toimi luova toimisto Sherpa.
Seurakuntavaalikampanjan ideana oli ajatus siitä, että vaikka ihminen olisi kuinka heikko, keskeneräinen ja mitäänsanomaton tahansa, hänen äänellään on painoa seurakuntavaaleissa. Kampanjatekstissä yhdistettiin erilaisia sanaleikkejä kristinuskon keskeiseen sanastoon ja saatiin aikaan yllättävä mutta vaikuttava viestien valikoima.
Seurakuntavaalit 2022 -kampanja palkittiin teksti-kategoriassa. Tuomariston perustelut kampanjan Hopeahuipulle kuuluu näin: ”Kolmesta sanasta syntyy pituuttaan suurempi tarina, joka luottaa lukijaan ja antaa tilaa omanlaiseen tulkintaan. Tekstit johdattavat katsojan lempeästi osaksi yhteisöä, johon tämä ei ehkä ajatellut kuuluvansa.”
KIRKKOPALVELUIDEN seurakuntavaalikampanjan projektipäällikkö Liisa Toivonen kommentoi palkintoa Kirkkopalveluiden tiedotteessa.
”Tämä on hieno tunnustus! Teimme paljon töitä juuri kampanjan tekstien kanssa, sillä konseptin hiominen vaati paljon aivojumppaa ja hiomista. Oli mielenkiintoista pyrkiä välittämään ihmisille viesti melko vaativasta aiheesta vain kolmella sanalla. Mutta erityisen iloinen olen siitä, että juuri kirkon kampanjasta nostettiin esille tarina ja yhteisöllisyys.”
Ilmoita asiavirheestä