Mainostajalle

Toimimme arvojemme mukaan vastuullisesti. Toiminnassamme korostuvat turvallisuus, luotettavuus ja avoimuus.

Mediaympäristömme avulla tavoitat kerralla enemmän!

Hyödyntämällä mediaympäristömme voit kerralla tavoittaa yli 816 000 taloutta.
Räätälöimme aina tarpeisiisi sopivan paketin paikalliseen tai valtakunnalliseen näkyvyyteen. Autamme asiakkaitamme tarjoamalla mediamyynnin palveluna, joka kattaa myös ilmoitusvalmistuksen.

MediatiedotPainos tai lukijamääräJulkaisija / kustantajaLevikkiIlmestyy
KotimaaKokonaistavoittavuus
Printti + digi
80 000
Sacrum-Kotimaa OyValtakunnalliset tilaajat43 krt/vuosi
Kotimaa.fiKeskimäärin noin 120 000,
puolet kävijöistä vierailee sivustolla yli 9 krt/kk
Sacrum-Kotimaa OyValtakunnalliset seuraajat
AskelLukijamäärä
printti + digi
49 000
Sacrum-Kotimaa OyValtakunnalliset tilaajat

11 krt/vuosi

Kirkko ja kaupunki330 000Helsingin seurakuntayhtymäOsoitteellisena jakeluna suomen
kielisten ev.lut. seurakuntien
jäsenten koteihin pääkaupunkiseudulla
Espoossa ja Kauniaisissa 20 kertaa,Vantaalla 18,
Helsingissä 17 krt.

Kirkkojakaupunki.fi41 000 / vko
Helsingin seurakuntayhtymä

Kirkonseutu72 000Heinolan
seurakunta, Hollolan seurakunta,
Lahden seurakuntayhtymä,
Tainionvirran seurakunta
Hartola, Heinola, Hollola,
Kuhmoinen, Kärkölä, Lahti,
Padasjoki ja Sysmä

13 krt/vuosi

Pääsky28 000
Rovaniemen seurakuntaRovaniemen kotitaloudet6 krt/vuosi

Henki7 500 lukijaa

Herättäjä-yhdistys ry
Valtakunnalliset tilaajat

6 krt/vuosi

Siltan. 90 000

Tampereen ev.lut.
seurakuntayhtymä
Tampereen kotitaloudet sekä
jakelutelineet
12 krt/vuosi

Porin Kirkkosanomat39 392

Porin ev.lut seurakuntayhtymä

Porissa kotitalouksiin,
joilla ei ole ilmaisjakelukieltoa.

10 krt/vuosi

Kirkkotie51 050
Joensuun ev. lut. srk

Kirkkotie jaetaan yli 50 000 kotiin
Joensuussa ja Kontiolahdella.

5 krt/vuosi

Kotiseurakuntani21 900
Kajaanin seurakunnan
kirkkoneuvosto

Kajaanilaiset kotitaloudet,
joissa ei ole mainoskieltoa.

9 krt/vuosi

Jouluradio.fi587 000 eri kävijääKirkko ja kaupunki -media


1.11. – 6.1.
Henki & elämän. 50 000
Jyväskylän seurakunta

Jyväskylän kotitaloudet, (joissa ei ole mainoskieltoa) sekä jakelutelineet.
11 krt/vuosi

Rauhan Tervehdys98 000
Rauhan Tervehdys r.y.

Ilmaisjakeluna tilaajaseurakuntien alueella; Hailuoto, Liminka, Lumijoki, Muhos, Tyrnävä sekä Oulun ev.lut. seurakunnat.
40 krt/vuosi


LIONnoin 40 000 lukijaa, painos 18 000 + digiSuomen Lions-liitto ryOsoitteellisena jakeluna jäsenille ja sidosryhmille6 krt/v, joista kaksi numeroa vain diginä

Haluatko tarjouksen tai lisätietoja?

    Mediamme vahvuudet

    Kotimaa on Suomen johtava kirkollisen alan vaikuttaja, jonka avulla tavoitat kirkon päättäjät ja luottamushenkilöt maanlaajuisesti.

    Seurakunnissa ja kirkon organisaatiossa on töissä yli 20 000 ammattilaista – pappeja on vain noin 10%.
    • Hallinnon, kiinteistöjen ja viestinnän ammattilaisia, jotka tekevät päätöksiä seurakuntien hankinnoista, esimerkiksi:
    • Korjaukset ja rakentaminen
    • Energia, turvallisuus, siivous
    • IT ja viestintä
    • Seurakunnat ovat maan suurimpia kiinteistöjen omistajia.

    Kotimaa-lehden lukijoista Kotimaa-lehden lukijoista 31 % ilmoitti kiinnostuksen kohteekseen hyväntekeväisyyden.


    Kotimaa.fi-verkkopalvelu

    Kotimaa.fi erottuu ainutlaatuisena toimijana Suomen media-alalla, tavoittaen erityisesti kirkon työntekijät ja luottamushenkilöt. Sen vahvuutena on kyky ulottua laajasti kirkon hankinnoista päättäviin henkilöihin, tarjoten mainostajille erinomaisen mahdollisuuden saavuttaa tämä erityinen kohderyhmä.

    Verkkopalvelun lukijakunta koostuu yksityishenkilöistä ja seurakunnista, mikä mahdollistaa mainostajille pääsyn laajaan ja monipuoliseen yleisöön.

    Kotimaa.fi tarjoaa kustannustehokkaita mainosmahdollisuuksia, jotka sopivat erinomaisesti tuotteiden ja palvelujen markkinointiin sekä yksityisille kuluttajille että laajemmille yhteisöille. Erityisesti nuorempi kävijäprofiili on saavutettavissa Kotimaa.fi:n kautta. Sivusto tavoittaa keskimäärin 120 000 aktiivista käyttäjää, ja paraatibanneri mobiilissa ja desktopissa tuottaa noin 65 500 mainosnäyttöä viikossa.


    Kotimaa newspaper and kotimaa.fi


    Askel-lehti on korkeatasoinen aikakausilehti, joka valottaa syvällisesti elämää laidasta laitaan.

    Lehti arvostaa hyvää arkea ja kohtuullisuutta. Sisustus ja muotivinkkien sijaan lehdessä pääroolissa ovat erilaiset ihmiset ja elämänkokemukset.

    Askel-lehden lukijoiden kiinnostuksen kohteita ovat:
    • Hyvinvointi ja terveys
    • Kulttuuri
    • Kirjallisuus
    • Kotimaan matkailu

    Askel-lehden lukijoista 38 % ilmoitti kiinnostuksen kohteekseen hyväntekeväisyyden.


    Askel magazine


    Kirkko ja kaupunki tavoittaa 330 000 kotitaloutta pääkaupunkiseudulla: Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Kauniaisissa. Lehti jaetaan osoitteellisena, joten se tavoittaa myös mainoskieltotaloudet.

    Kirkko ja kaupunkia tehdään erityisesti niille, joilla ei ole kovin kiinteää sidettä seurakuntaan, siis tavallisille kaupunkilaisille. Arvostettu ja hyvin tunnettu lehti avataan ja luetaan ja siitä keskustellaan. Kirkko ja kaupungista tuleekin usein palautetta, että se on yllättävän hyvä kirkon lehdeksi.

    Kirkko ja kaupungin verkkomedia tavoittaa viikoittain 50 000 eri kävijää, joista 73 % tulee pääkaupunkiseudun ulkopuolelta (Rampanel, 2022). Verkossa Kirkko ja kaupunki onkin hyvin tavoittava valtakunnallinen media, jonka sivustolla on vuosittain 2,4 miljoonaa käyntiä.


    Kirkko ja kaupungin verkkomedia tavoittaa viikoittain keskimäärin 41 000 eri kävijää, joista jopa 85 prosenttia käyttää sivustoa mobiililaitteella. Verkossa Kirkko ja kaupunki on hyvin tavoittava valtakunnallinen media, jonka sivustolla on vuosittain 2,8 miljoonaa käyntiä.

    Kirkkojakaupunki.fi tavoittaa tasaisesti eri-ikäisiä suomalaisia 16-vuotiaista eläkeläisiin. 55 prosenttia kävijöistä on miehiä, 45 prosenttia naisia. Kolmannes kävijöistä ei kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön, 58 prosenttia on evankelis-luterilaisen kirkon jäseniä.


    Kirkko ja Kaupunki newspaper and kirkkojakaupunki.fi



    Kirkonseutu on Lahden seudun tunnetuimpia medianimikkeitä ja laajimmalle leviävä, journalistisin periaattein toimitettu julkaisu Päijät-Hämeessä. 

    Jopa 60 prosenttia lahtelaisesta aikuisväestöstä lukee Kirkonseutu-lehteä (Norstat Finland Oy 2021):66 prosenttia kaikista naisista ja 53 prosenttia miehistä. Lukeminen painottuu 45 vuotta täyttäneisiin ja on korkeimmillaan yli 65-vuotiaissa.

    Luetuimpia sisältöjä ovat:
    • pitkät henkilöhaastattelut
    • Kirkonkirjat-palsta (kastetut, vihityt ja kuolleet)
    • seurakuntien uutiset ja tapahtumavinkit
    • terveyteen ja hyvinvointiin liittyvät aiheet

    Verkkosivuilla julkaistaan lisäksi mm. videoita ja podcasteja sekä taitettu lehti digitaalisessa muodossa.

    Kirkonseutu on vuodesta 2021 lähtien painettu hiilineutraalisti.


    Pääsky-seurakuntalehti kertoo Rovaniemen seurakunnan tarinoita lähellä sinua sekä mukana matkallasi.

    Lehteen, radioon ja e-uutiskirjeeseen toimitetaan hengellistä sisältöä eli hartauskirjoituksia ja haastatteluja sekä uutisia ja ajankohtaisia tietoja tapahtumista.

    Pääskyn lukijoiden kiinnostuksen kohteita ovat:
    • Elämän käännekohdat kehdosta hautaan
    • Ihmisten hyvinvointi
    • Arki ja juhlat
    • Paikallisuus

    Kirkkoon ja seurakuntaan kuulumisen suurimpia syitä on syrjäytymisen ehkäiseminen ja sen poistaminen.


    Henki-lehden palstoilla etsitään kristillistä näkökulmaa niin arkiseen elämäämme kuin populaarikulttuuriin ja ajankohtaisiin tapahtumiin. Yhdessä lukijan kanssa ihmetellään armollisen Jumalan luomaa maailmaa.

    Yli 130-vuotias Henki-lehti (aiemmin Hengellinen Kuukauslehti) ponnistaa herännäisyyden maaperästä. Kustantajansa Herättäjä-Yhdistyksen arvojen mukaisesti se pitää esillä toivon, rakkauden ja armollisuuden näköaloja.

    Luetuimpia sisältöjä ovat:
    • pitkät henkilöhaastattelut
    • kirkkoon ja kirkon toimintaan liittyvät artikkelit
    • Virteni- ja Minun paikkani -palstat

    Verkkosivuilla julkaistaan myös lisämateriaalia, mm. videoita ja podcasteja. Lehden voi tilata painettuna, digitaalisena näköislehtenä ja äänilehtenä.


    Silta on tamperelainen, ihmisläheinen seurakuntalehti, jota luetaan ulkomaita myöten. Lehden päätavoitteita ovat elämästä, ihmisten arjesta, ilmiöistä, paikallisista asioista ja seurakuntien tapahtumista kertominen, keskustelun herättäminen sekä kirkon arvomaailman ilmentäminen.

    Silta julkaisee puhuttelevia ja kiinnostavia juttuja, joiden avulla lukijat voivat rakentaa kristillistä identiteettiään.

    Silta osallistuu yhteiskunnalliseen keskusteluun ja tuo esiin sille tärkeitä arvoja. Niitä ovat muun muassa ekologisuus, ihmisarvo, auttaminen, syrjäytymisen ehkäiseminen ja yhdenvertaisuus.

    Noin 40 prosenttia tamperelaisista tuntee Silta-lehden ja on lukenut sitä. Lehden tunnettuus ja lukeminen kasvavat merkittävästi keski-ikäisten, yli 55-vuotiaiden vastaajien keskuudessa. (Norstat Finland Oy 2021)

    Kiinnostavimpia juttuaiheita Sillassa ovat paikalliset aiheet ja ilmiöt, hyvinvointi ja terveys, yhteiskunnalliset aiheet sekä ihmissuhteet.


    Vuodesta 1956 alkaen ilmestyneen Porin Kirkkosanomien painosmäärä on tällä hetkellä 39 392 kpl.  

    Toimitustyön keskeisiä johtotähtiä ovat journalististen periaatteiden lisäksi:
    • hengellisyys
    • paikallisuus
    • ihmisläheisyys

    Tämä tarkoittaa sitä, että pyrimme avaamaan Porin seurakuntien toiminnan arkea ihmisten kautta uutisten, henkilöhaastatteluiden ja laadukkaan visuaalisuuden avulla. Lehden tapahtumailmoittelu kattaa kaikkien viiden seurakunnan lisäksi paikallisia kirkon yhteydessä toimivia kristillisiä järjestöjä.

    Lehti on myös nähtävissä netissä osoitteessa https://porinkirkkosanomat.fi/. Vanhojen vuosikertojen digitalisointi on nyt loppusuoralla ja syyskuussa 2022 kaikki vuosikerrat ovat lukijoiden nähtävillä sähköisesti.

    Digitalisointiprojektin toivotaan lähentävän yleisön suhdetta Porin kirkolliseen elämään ja sen historiaan sekä auttavan esimerkiksi mahdollisia tutkimustyön tekijöitä heidän hankkeissaan.


    Kirkkotie-lehti kuvaa ihmisiä, asioita ja ilmiöitä

    Kirkkotie jaetaan yli 50 000 kotiin pääosin Joensuussa ja Kontiolahdella. Seurakuntalehti kertoo tarinoita, nostaa esiin ajatuksia herättäviä teemoja ja kuvaa seurakuntien elämää paikallisesta näkökulmasta hengellisyyttä unohtamatta. Lehti tutustuttaa lukijan seurakuntien monipuoliseen toimintaan, tarttuu ajankohtaisiin uutisiin ja auttaa löytämään tukea, seuraa ja mielekästä tekemistä.

    Kirkkotie julkaistaan myös näköislehtenä verkkosivuilla sekä äänilehtenä yhteistyössä Pohjois-Karjalan Näkövammaiset ry:n kanssa.


    Vuodesta 1958 alkaen ilmestyneen Kajaanin Kotiseurakuntani-lehden painosmäärä on 21 900 kpl. Kotiseurakuntani-lehti julkaisee paikallisia juttuja, joiden avulla lukijoita rohkaistaan elämään kristittyinä. Lehti on myös nähtävissä netissä osoitteessa kajaaninseurakunta.fi/tutki-uskoa-1/seurakuntalehti.

    Tunnettuus- ja mielikuvatutkimuksen (Kirkkopalvelut 2019) mukaan noin 80 prosenttia kajaanilaisista on lukenut tai selaillut Kotiseurakuntani-lehteä. Vastaajista 70 prosenttia ainakin selailee jokaisen numeron.

    Seurakuntalehdessä eniten kiinnostusta herättävät paikalliset asiat, ihmissuhteet sekä hyvinvointi ja terveys. Viestinnässämme pidämme esillä myös haavoittuvassa asemassa olevia, kristillistä kasvua (kaste, kummius), kestävää kehitystä ja luomakunnasta huolehtimista.


    Jouluradio on pääkaupunkiseudun seurakuntien yhteisen mediatoimituksen eli Kirkko ja kaupunki -median tuottama valtakunnallinen musiikkimedia, joka kuuluu myös FM- ja kaapeliverkoissa ympäri Suomea.

    Marraskuun alusta loppiaiseen asti soiva Jouluradio on erittäin suosittu, tunnettu ja rakastettu musiikkimedia suomalaisten keskuudessa. Jouluradio.fi tarjoaa kuuntelijoilleen 10 erityyppistä nettikanavaa.  Kauden aikana sivusto kerää toista miljoonaa käyntiä.

    Kuuntelijat kertovat, että Jouluradio tuo heille musiikin kautta joulun tunnelmaa, rauhaa ja iloa.  Jouluradio.fi tavoittaa erityisesti 18–34-vuotiaita joulumusiikista pitäviä miehiä ja naisia.


    Henki & elämä on Jyväskylän seurakunnan lehti, jossa käsitellään monipuolisesti hengellisiä, kirkollisia ja yhteiskunnallisia aiheita unohtamatta kiinnostavia henkilöhaastatteluja, arjen ilmiöitä ja paikallisuutta. Lehti on suunnattu erityisesti tavallisille jyväskyläläisille – niillekin, joilla ei ole vahvaa sidettä seurakuntaan.

    Henki ja elämä ilmestyy 11 kertaa vuodessa. Lehti jaetaan ilmaiseksi kaikkiin jyväskyläläisiin kotitalouksiin, joissa ei ole mainoskieltoa. Lehden juttuja pääsee lukemaan myös useamman seurakunnan yhteisellä Lehteri-verkkojulkaisualustalla.

    Lehden painosmäärä on noin 60 000 kappaletta. Lehden päätoimittaja on seurakunnan viestintäpäällikkö Jonna Arola.


    Rauhan Tervehdys on perinteikäs mutta samalla ikinuori Oulun seudulla ilmestyvä ev.lut. seurakuntien lehti. Levikkialueemme kattaa Oulun lisäksi Hailuodon, Limingan, Muhoksen ja Tyrnävän seurakuntien kotitaloudet.

    Olemme ainoa lähes joka viikko ilmestyvä seurakuntalehti. Vuonna 2024 numeroita ilmestyy 40, vain kesällä hiljennämme ilmestymistahtia. Paperilehden lisäksi teemme sisältöjä myös verkkoon. 12 tilaajaseurakuntamme tapahtumien lisäksi seuraamme myös valtakunnallisia kirkollisia ilmiöitä. Meitä kiinnostavat ihmiset, kokemukset, näkemykset ja eri-ikäisten elämäntilanteet. Panostamme erityisesti yleisösuhteeseen, ja virittelemme keskustelua niin paperilehdessä kuin verkossa.


    Suomen Lions-liitto ry on lionsklubien kattojärjestö. Lionsklubit tekevät vapaaehtoistyötä omalla paikkakunnallaan, kotimaassa ja koko maailmassa.

    Suomen Lions-liitto kuuluu kansainväliseen Lions International -järjestöön, joka on maailman suurin palveluklubien järjestö. LCI on uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton hyväntekeväisyysjärjestö, joka tuo apua sitä tarvitseville ihmisille. LION-lehti on Lions Internationalin virallinen, suomenkielinen julkaisu, jota julkaistaan 19 kielellä.

    Valtakunnallinen aikakauslehti LION tavoittaa liki 40 000 aktiivista ja ostovoimaista lukijaa. Se on tehokas ilmoituskanava, jota luetaan yli 17 000 Lions-perheessä.

    Mainos LION-lehdessä vaikuttaa. Tavoitat ostovoimaisia asiakkaita ja tuet samalla hyväntekeväisyyttä. Tavoitteenamme on olla vuonna 2030 Suomen merkityksellisin auttaja. Mainostaminen hyväntekeväisyysjärjestön lehdessä kertoo yrityksestänne hyvää.