Bloggaa reippaasti, kommentoi fiksusti

Kotimaa24:n uutisten alla ei jatkossa enää ole mahdollisuutta kommentoida. Lukijablogien alla on. Toivottavasti keskustelu ja kommentointi jatkuvat vilkkaana, mutta sitäkin asiallisempana.

Muista, että bloggaajalla on oikeus poistaa kommentteja, jotka ovat esimerkiksi trollaavia, henkilöön käyviä, räksyttäviä, jankuttamista, pahansuopia,  höpöttäviä, hurskastelevia ja vinoilevia. Itse asiassa bloggaaja voi itse määritellä keskustelun äänilajin bloginsa alla.

Ylläpito on lukijabloggaajien apuna ja poistaa jatkossakin asiattomuuden, jos niitä havaitsee blogikirjoitusten kommenteissa.

Kotimaa24 aloitti 2009 nimenomaan blogipalveluna, silloin myös blogimetsäksi ja sähköiseksi kirkonmäeksi kutsuttuna keskustelun paikkana. Uutisia sivustolla alkoi ilmestyä 2010, mutta silloinkin lukijablogit olivat tärkeä osa kokonaisuutta, kuten ovat edelleenkin.

Blogiprofiileja on luotu osapuilleen 180, joista aktiivisia kirjoittajia on noin 80 – joulukuun aikana eri kirjoittajia on ollut 47.

Uudet bloggaajat ovat tervetulleita. Voit vapaasti perustaa Kotimaa24:n lukijablogin ja alkaa sen avulla muuttaa maailmaa : )

Kotimaa24:n käyttöehdot ja sisältöohjeet löydät täältä

P.S. Jos et halua perustaa omaa blogia, mutta sinulla on näkemys kirkkoa, uskontoa tai elämänkatsomusta liippaavasta asiasta, voit tarjota kirjoitusta vierasblogiin – niitä on kolme:

Yksi kerrallaan, jossa yksittäisiä tekstejä kirjoittajilta, joilla ei ole omaa blogia Kotimaa24:ssä.

Verkkoessee, jossa on pitkiä kirjoituksia teologiasta, historiasta, tulevaisuudesta ja yhteiskunnasta.

Anonyymi-blogi, jossa voi kirjoittaa nimettömästi asiasta, joka on arkaluonteinen tai sillä tavoin hankala, että oman nimen käyttäminen ei ole mahdollista.

Jos haluat kirjoittaa vierasblogeihin, ota yhteyttä toimitukseen: kotimaa24@kotimaa.fi

Edellinen artikkeli
Seuraava artikkeli
  1. ”Hänen tietonsa eri aloilta oli kieltämättä epäilyttävää, samoin ateistin laaja tietämys Raamatusta ja tekstien taustoista, antiikin ajan jumaltaruista ja temppelipalvonnasta, kuin myös muista asioista.” Sitä kutsuttiin ennen laajaksi yleissivistykseksi, nykyisin kysymyksessä voi olla taito hakea tietoa mediasta. Epäilyttävää sivistys on aina ollut valtaa haluavien kansankiihottajien mielestä.

  2. ”Homoseksiä harjoittavalla saarnaajalla ei ole Pyhän Hengen voimaa.” Sen sijaan ylpeä ja kovasydäminen saarnamies on mielestäsi ainoastaan epäkypsä luonne, mikä ei estä Hengen työtä hänen kauttaan. ”Ylpeät silmät, pöyhkeä sydän — jumalattoman lyhdyt synnin tiellä.”

  3. Pentti. ”Sen sijaan ylpeä ja kovasydäminen saarnamies on mielestäsi ainoastaan epäkypsä luonne, mikä ei estä Hengen työtä hänen kauttaan”.
    No on ero siinä teemmekö tietoisesti syntiä, vaikkapa aviorikoksen, tai siinä, mitä, millaisia olemme. Sellaiset julistajat, joilla on särkynyt sydän, ovat harvinaisia. Juuri tämä murtuneisuushan sitten vaputtaa Pyhän Hengen voitelun ja synnyttää herätyksen ilmapiiriä. Itse en mielelläni työskenete kovasydämisten saarnaajien kanssa, vaan koetan vältellä sellaisia, koska ne ovat minusta epämiellyttäviä.

  4. Netin IP ei riitä identifioimaan ketään. Hyvin voidaan käyttää jopa avointa nettiä asioiden ulostuomiseksi tai jopa prepaidia. Keskustelu perustuu luottamukseen. Tällaisissa palstoilla on vaarana se, jos kuuluu johonkin vähemmistöön, ei haluta tuoda omaa nimeä esiin, ellei ole vahva identiteetti ja ole sinut itsensä kanssa. Tuomitsemisenpelko on jokaisella, eikä halua nimeä yhdistää asioihin, joista normaalisti ei kahviloissa puhu kenenkään kanssa.

  5. Martti Pentti, kutsutaan sitä sitten siksi 🙂

    Toki kuka vain voi Wikipediaa ja muita sivustoja kahlaamalla saada hankituksi itselleen tiedonrippeitä, joiden pohjalta voi esiintyä monenkin alan tuntijana. Ja rakennetaan asiantuntemuksen kulissi nettiselailun perusteella.

    Varsinaista taitoa se ei vaadi, mutta toki siinä tarvitaan vähän taitoakin, että saa siitä edes jonkinlaisen esityksen kasaan. Ei sitä nimimerkki Vihervaaran luentoa Paavalin roomalaiskirjeen ”oikeasta” merkityksestä voi varsinaisesti huonoksi sanoa.

    Mutta tämä voidaan katsoa erääksi aivan mahdolliseksi teoriaksi. Jos kirjoittajia ei ollut useita, yksi kirjoittaja, jolla on muutenkin taipumusta blagiointiin, voi luoda vaikutelman ”laajasta yleissivistyksestä”, vaikka tässä tapauksessa se ei kyllä tee käsitteelle oikeutta.

  6. Mrtti Penti.. ”Ymmärränkö oikein, että pidät homoseksuaalisuutta tietoisena tekona eikä sinä, millainen joku meistä on?”
    No jos hetero tekee aviorikoksen, hän tekee syntiä. Myös jos homo tai sinkku harrastaa seksisuhteita he tekevät syntiä.
    Siis minusta heterona, homona tai sinkkuna oli itsssään ei ole syntiä, tai se, että meissä on erilaisia himoja. Syntiä on se, kun alamme niitä vääristä lähtökohdista toteuttamaan. ”Hillitse himosi, ja hallitse halusi” opetetaan partiossakin.

  7. Sari. ”Ei sitä nimimerkki Vihervaaran luentoa Paavalin roomalaiskirjeen “oikeasta” merkityksestä voi varsinaisesti huonoksi sanoa”.
    Kyllä se siinä mielessä oli huono, että hän tahtoi väksin ympätä Raamatun selityksensä omiin päätelmiinsä. Niinpä hänellä oli ihan uusi määritelmä homoseksuaalisuudesta mistä apostoli Paavali ei muka tiennyt mitään. Epäjohdonmukaisinta kokorakennelmassa oli, että hänestä Jumalakaan ei tuntunut tietävän homoseksuaalisuudesta kovin paljoa.

  8. Olen todella iloinen, että Jusu kirjoitti tänne. Ihan ilmiselvästi jotakin siitä, mitä hän kirjoitti, on jäänyt itämään niiden ihmisten mieliin, jotka hänen kirjoituksiaan eniten kritisoivat, koska heidän täytyy uudestaan ja uudestaan vuosikausia pohtia hänen henkilöllisyyttään.

    Salme joskus minua moitti, että olin paljastanut tänne ykskaks puskista ilmestyneen kommentoijan KD-puolueen edustajaksi. Sinua itseäsi ei sitten haittaa jonkun Jusun henkilöllisyyden loputon tonkiminen?

Ylläpito Kotimaa.fi
Ylläpito Kotimaa.fi
Asiaa lukijabloggauksen pelisäännöistä ja näköaloista. Apua ongelmatilanteisiin. Palaute ja parannusehdotukset: Kotimaa24@kotimaa.fi