Helppo ratkaisu Kirkkopäivien pahan mainosmokan korjaamiseksi

On hyvä, että kirkossa pyydetään anteeksi, kun kunnolla mokataan.  Kirkkopäivien lanseeraamien ja monenikäisten ihmisten tunteita ylen määrin kuohuttaneitten  työtapaturma-alusvaatekuvien kiireelliselle poistamiselle katukuvasta olisi kyllä löytynyt parempikin ratkaisu.

Suomen keväässä ei vielä tähän aikaan vuodesta pitäisi kenenkään näyttäytyä alkkareissaan. Vielä pitää olla kudetta kunnolla niskassa vappuna. Katie Moorea käy sääliksi, kun joutuu tuulessa ja räntäsateessa keikistelemään aivan liian vähissä vaatteissa. Puhumattakaan siitä, että hän siinä bussien kyljissä myös esineellistyy.

No, se lupaamani simppeli ratkaisu: Seurakuntien työntekijöille annetaan hirmuinen määrä oheisessa kuvassakin näkyviä Kirkkopäivät-tarroja, joilla ryhmä rämä rynnistää ”vaatettamaan” Katie-paran niin, että lopulta naisesta jäävät näkyviin vain silmät. Silloin viesti selkenee ja kaikki ihmiset tekevät vain yhden kysymyksen: ”Mikä tämän kaiken takana on?” Ja seurakuntien työntekijät vastaavat lyhyesti ja ytimekkäästi: ”Jumala!”

Jos kirkollisella tapetointityöryhmällä vielä tämän vaatetusoperaation jälkeen riittää puhtia, niin se voisi tehdä saman palveluksen kaikille muillekin eri mainosjulisteissa näkemilleen puolialastonmalleille. Ja katso: Kirkkopäivistä puhuttaisiin takuuvarmasti vielä pitkään! Myös Jezuz voisi ilahtua moisesta yllätyskäänteestä.

 

Kuvateksti: Kirkkopäivät pidetään kaikesta huolimatta  Turussa 19.-21.5.2017. Toivottavasti Katie Moorekin osallistuu ilman meikkiä.

  1. Olisi mukava lukea, millaisia mielleyhtymiä oheinen kuva teissä herättää. Aloitan omalla kokemuksellani:

    Alussa on kuva naisesta, joka tahtoo tehdä itsensä tykö miehelle.
    Sitten tulee joku Jezuz, joka keltaisella töhrii fotoon oman viestinsä.
    Jezuz vaihtaa puheenaihetta länttäämällä Kirkkopäivät-tarran julisteeseen.
    Tarra kuitenkin peittää liikaa näkyvyyttä, joten joku on käynyt repimässä
    tarraa pois, vaan tarrapa ei olekaan lähtenyt kokonaan irti.

    Että tällainen tarina. Kuka kertoo paremman?

  2. Tässähän on kyse kokeilusta, mitä ihmiset sietävät nykyisin ja mikä heitä kiinnostaa. Trendi näyttää olevan sellainen, että annosta lisäämällä ujutetaan ihmisen ajatusmaailman normaaliksi normiksi lopulta ihan mitä tahansa. Vastaava kuva tulee uudestaan jonkin ajan kuluttua mallisto saattaa muuttua ja trendiväri. Jos on tarkoitus houkutella vanhaa aatamia sivistymään kirkon suojiin, niin mainos on sopiva. Elokuviakin mainostetaan otoksilla, mutta sitten sisällön pitää olla linjassa mainoksen kanssa.

    Tietenkin nainen on Jumalan taideluomus, koska Hän teki hänet viimeiseksi ja oli sentään harjoitellut kaikenlaista Pakosta tulee mieleeni aikoinaan vaalimainokseksi valmisteltu video Oiva Lohtanderin mässäilystä. Pahoin pelkään, ettei sillä maionoksella ollut tarkoituskaan voittaa vaaleja. Puhuva käärme kuiskasi, että päin vastoin, silloin oli vaikeita asioita edessä eikä niitä ole kiva ratkaista.

    • Lauri: Kysyä todella sopii, eikö enää kuluneempaa katseenvangitsemiskeinoa löytynyt! Minkä nimisen mainostoimiston päähänpisto tämä mahtoi olla? Voiko tällaisen sössiminen perusteella pyytää edes osaa hukatuista rahoista takaisin? Eikö tällaisissa kampanjoissa voisi käyttää kirkollisten osaajien talentteja?

      Tässä ei ole kyse palautteen määrästä vaan siitä, että tällainen touhu on omiaan vahingoittamaan kirkon asiaa.

Hannu Kiuru
Hannu Kiuruhttp://blogiarkisto.kotimaa.fi/blogit/vanhat/blog/?bid=121
Nimeni on Hannu Kiuru, arvoni Ruttopuiston rovasti emeritus (69 v., 113 cm, 179 kg). Kirjoitan painavaa tekstiä elämän ja kuoleman asioista pääkaupunkiseudun näkökulmasta käyttäen tajunnanvirtatekniikkaa. Blogiarkistossa meikäläinen heiluu Liberona kirkon liukkaalla kentällä: http://blogiarkisto.kotimaa.fi/blogit/vanhat/blog/?bid=121