Ilmastomuutos.

On todella tärkeätä kansainvälisesti huomioida neidän ilmaston kehitys tulevana ajankautena. Pariisin sopimus on aivan ok ja USA on varmasti mukana tulevaisuudessa. Valitettavasti kirkko ei opillaan ole mukana tässä kehetyksessä

Kirkon oppi, kaikkivaltias Jumala, kaksi ihmistä, kaksi miestä, isä ja poika, pyhän hengen siivittämänä , antaa kaiken tapahtua,. Kuten kaiken muunkin planeetallammme tapahtuneen. Tähän vielä yksi vahvistua. Kun kirkon jumala Jeesusu lähti taivaan paratiisiin niin hän hylkäsi täysin elämänkumpppaninsa Maria ja läheisinseä. Maria joutui jatkaakseen elämäänsä pakenemaan ja päätyi tutkijoiden mukaan Ranskan Provenceen.

Tältä pohjalta on täysin ymmärrettävää kirkon asenne meidän ihmisten tulevaisuuteen tässä ilmasto muutos asiaasaa.

  1. Tuula osuu naulan kantaan. Usko tulee ihmiseen Jumalan Sanan kautta. Sen tekee Evankeliumi. Ihminen ei siis valitse tulla uskoon, vaan saa uskon lahjaksi Sanan kautta. Kuka kuulee? Sitä en tiedä, mutta sen tiedän, että niitä on jotka kuulevat ja niitä, jotka eivät kuule. Kenenkään sydämeen en näe, siksi en epäile ketään, joka tunnustaa Kristusta, vaan uskon veljistäni ja siskoistani hyvää, koska ovat Herrassa tehdyt.
    Ari, Rakkauden oppimisella tarkoitan, juurikin sitä, että opimme ymmärtämään yhä syvemmin tuntemaan synnin, vanhurskauden ja Tuomion. Sen opettaa meille Pyhä Henki.

  2. Martti Lutherin viisas opetus suhteessa Raamatun teksteihin oli, että ratkaisevaa ei ole kuka ne tekstit on sinne kirjoittanut, vaan mitä sinne on kirjoitettu.

    Unohdetaan siis kirjoittajien prosentit ja etsitään sieltä 100%sta evankeliumia Kristuksesta, Jumalan parasta lahjaa ihmiskunnalle.

  3. ismo malinen
    10.02.2015 17:48
    Tuula osuu naulan kantaan. Usko tulee ihmiseen Jumalan Sanan kautta. Sen tekee Evankeliumi. Ihminen ei siis valitse tulla uskoon, vaan saa uskon lahjaksi Sanan kautta.

    Ismo Malinen, Jeesus KUTSUU ihmisiä parannukseen, siis onko kutsu pelkkä lahja vai tarvitseeko siihen vastata?

    1 Ja Jeesus rupesi taas puhumaan heille vertauksilla ja sanoi:
    2 ”TAIVASTEN VALTAKUNTA on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa.
    3 Ja hän lähetti palvelijansa KUTSUMAAN häihin kutsuvieraita, mutta nämä EIVÄT TAHTONEET TULLA.
    ….
    14 Sillä MONET ovat KUTSUTUT, mutta harvat valitut.”(Matt.22)

    Kyllä joutuu evankelumista repimään monet sivut jos haluaa uskoontulon pelkistää pelkäksi lahjaksi jossa vastaanottajalla ei ole osaa eikä arpaa.

    • Jouni Turtiainen, eipä taida auttaa vastaanhangoittelu, onko monta vauvaa jäänyt kastamatta sen takia? Näin siis luterilaisittain kaiketi vastataan tähän kutsuun.

    • Ari Pasanen: ”onko monta vauvaa jäänyt kastamatta sen (vastaan hangoittelun) takia?”

      Liian monta. Tilastojen mukaan omassa seurakunnassamme viime vuonna lähes sata lasta vähemmän kuin edellisenä vuonna.

      Kyse on usein kirkon jäsenistä (tai ainakin toinen vanhemmista on kirkon jäsen), mutta jättävät lapsensa kastamatta. Surullista.

  4. Ari kysymys on Jumalan Armo valinnasta. Ei meistä kukaan tiedä kuka kuulee Jumalan kutsun, eikä meidän tarvitse sitä tietää. meille on annettu tehtäväksi julistaa Kristusta kaikille. Miksi meidän tulisi tietää kuka on valittu ja kuka ei? Eikö niin, että Jumala itse vahvistaa jokaiselle, antamalla Armonsa ja vuodattaa Rakkautensa hengen ihmiseen. Joka hyvää tekee, tehköön edelleen, joka pahaa, niin voimmeko sen estää?​

    Kuka meistä on tuomari? Ei Jeesuskaan tohtinut tuomita, vaan sanoi tuovansa Pelastuksen, niille jotka Uskovat Evankeliumin. Onko Jumala siis väärä, kun tekee kuten tahtoo? Jos Jumala tuntee edeltä ne, jotka pelastuvat Evankeliumin kautta, siis kuulevat Sanan, niin pitäisikö meidänkin nyt tietää, ne jotka eivät pelastu? Miksi meitä kiinnostaa, ne jotka eivät pelastu? Se mikä on meiltä salassa, on Jumalan.

    Eikö meidän tule nähdä kaikki ihmiset Jumalan tekoina? Kuka on asettanut meidät erottelemaan toisiamme? Jumala erottelee kyllä varmasti jyvät akanoista ja tekee sen lahjomattomasti. Onneksi, sillä jos se olisi meidän varassa, niin repisimme toisemme. Pidän sellaista kristillisyyttä kyseenalaisena, joka pyrkii ottamaan Jumalan paikan ja määrittelemään seurakuntalaisia vuohiin ja lampaisiin.

    On varmaa, että on pimeyden lapsia ja valkeuden lapsia, mutta tuomioita ei ole annettu meille, vaan meille on annettu synninpäästö valta Kristuksen sovituksen tähden. Se on Kirkon TOSI tehtävä.

    Uskon Siemen on lupauksen mukaan annettu, ei Jumala valehtele, vaan Hän Pelastaa lapsensa.

    Jokainen joka kuulee Sanansa, tekee niiden mukaan ja tunnustaa vääryytensä, Hänen Armonsa ja Laupeutensa edessä. Usko on luja luottamus siihen mikä ei näy.

    Kaikki on kutsuttu, mutta harvat on valitut. Monet yrittävät päästä omin voimin sisään, mutta yrittävät aitojen ylitse, eivätkä mene portista. Portti toisin on ahdas, sillä siitä, ei pääse sisään omissa vaatteissa.

    Paavali sanoo:
    ”Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel, eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: ”Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset”; se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.

    Sillä lupauksen sana oli tämä: ”Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika”.

    Eikä ainoastaan hänelle näin käynyt, vaan samoin kävi Rebekallekin, joka oli tullut raskaaksi yhdestä, meidän isästämme Iisakista; ja ennenkuin kaksoset olivat syntyneetkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin-että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden- sanottiin hänelle: ”Vanhempi on palveleva nuorempaa”, niinkuin kirjoitettu on: ”Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin”.

    Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
    Sillä Moosekselle hän sanoo: ”Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan”.
    Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
    Room.9

  5. Ismo Malinen:”Kuka meistä on tuomari? Ei Jeesuskaan tohtinut tuomita, vaan sanoi tuovansa Pelastuksen, niille jotka Uskovat Evankeliumin.”

    Tämähän tässä on kysymys, kuka uskoo evankeliumin?

    Otetaan esimerkki eli selkeästi typistetty evankeliumi Joh.3:16, siis sitä julistetaan ns koko evankeliumina, mutta unohdetaan sitä seuraavat jakeet eli siellä on seuraava jae:

    20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.

    Siis kuka ei kärsi nuhtelua on pimeydessä, mikä sitten nuhtelee Jumalan mielenmukaan, tietysti evankeliumin Sana, koko evankeliumi eli Matt, Mark, Luuk. ja Joh., kaikki kokonaan.

    Kun esievankeliumista Jeesuksen Sanat:

    15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
    16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?(Matt.7)

    Siis kun ”näkee” huonoa hedelmää niin ei etsi sieltä MITÄÄN, eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä, vai uskotko ihmistä joka sanoo löytäneensä nokkospuskasta mansikoita?

  6. Jumalan tahto on parantaa sairaat. Sairas siis makaa vuoteellaan ja parantaja tulee ja parantaa sairaan. Ei janoiselta, kysytä juotko, vaan janoiselle tarjotaan vettä ja janoinen juo. On täysin epäraamatullista sanoa: Kyllä ihminen voi kieltäytyä juomasta.” Täysin absurdi väite, jos tietää mitä on jano.
    Mitä voisimme tehdä, jollei Jumala tekisi ensin? Me olemme astiat, jotka on täytetty. Raamattu on täynnä siitä kuvaa, mistä on kysymys, me emme synny tänne omasta tahdosta, vaan olemme Jumalan tekoja, mutta me tahdomme siihen oman osuutemme mukaan ja juuri se, on se mistä sanotaan: ”Heidän tuomionsa pysyy”

    Miksi puhutaan syntymästä, jos meillä on siihen joku osa? Luotu on luotu, syntynyt on syntynyt luodusta, ei kukaan ole itsestään tullut. Niin on myös Uskon laita, Usko on tullut maailmaan Jumalan Pojan kautta.

  7. Ismo Malinen, onko Jumalan tahto että kaikki pelastuisivat?

    Miksi ei Jeesus saanut kaikkia uskomaan itseensä vaan Hänet ristiinnaulittiin?

    Siis eivät kaikki ymmärrä olevansa sairaita ja tarvitsevansa parantajaa, Jeesusta, omavanhurskaat ja viisaat ja ymmärtäväiset kuvittelevat jo olevansa Jumalan valtakunnassa ilman että Jeesus heitä parantaa, siis heillä on oma tie ohi Jeesuksen (lue lapsikaste).

    • Ari Pasanen: ”kuvittelevat jo olevansa Jumalan valtakunnassa ilman että Jeesus heitä parantaa, siis heillä on oma tie ohi Jeesuksen (lue lapsikaste).”

      Kuvitteleeko joku aivan oikeasti, ettei kaste Jeesusken oman käskyn mukaisesti kolmiyhteisen Jumalan nimeen (Matt 28:18-20) liitäkään ihmistä Jeesuksen yhteyteen..?

Suni Reino
Suni Reino
Uskon rehelliseen ja realistiseen Jeesuksen sanomaan. Kirjoitin kirjan " Kristinuskon kirja " 2010, josta käsitykseni ovat huomattavasti tarkentuneet perustan ollessa sama. Minusta saatietoa Googlesta haulla " Reino Suni ", josta osoite muuttunut ja yritykseni lopetettu. Koulutukseltani Ekonomi ja minua voi lähestyä e-mailin kymp.net kautta. Elämäni hallinnassani aktiivisen liikuntaharrastuksen myötä mutta yksinelo ei sovi minun mentaliteettiin etenkään kun lapset perheineen asuvat muualla.