Kumpi on sinun rukouksesi?

Keskustelu parisuhteensa rekisteröineen parin lähettämisestä Mekong-joen alueelle on vellonut. Esitän tämän kysymyksen Suomen Lähetysseuran ratkaisuja kritisoineille.

 

 

 

Onko sinun rukouksesi, että Jumala siunaisi Arin ja Tapanin työtä?

 

Tämä rukous ei tarkoita, että sinun pitäisi olla samaa mieltä SLS:n ratkaisuista tässä rekrytoinnissa tai Arin ja Tapanin ratkaisuista omassa elämässään. Mutta, jos Jumalan vastaus olisi tähän rukoukseen myönteinen, niin silloin pelätyt uhkakuvat eivät toteutuisi. Tietyssä mielessä SLS:ään kohdistuneelta kritiikiltä putoaisi paljon pohjaa pois.

 

 

 

Vai onko rukouksesi, että Jumala ei siunaisi Arin ja Tapanin työtä?

 

Pyytäisit, että Jumala ilmaisee tahtonsa, joka osoittaa, että kritiikki oli oikeutettua ja sinä ja ystäväsi olivat oikeassa. Jos tämä on rukouksesi; niin kysyn: Onko tämä kristillinen asenne? Raamatullinen se ainakin on, koska murjottaisit kuin Joona, kun Jumala ei hävittänytkään Niniveä.

 

 

 

Vai oletko neuvoton? Et voi rukoilla puolesta etkä voi rukoilla vastaan. Silloin asiallinen rukous lienee, että Jumala antaisi sinun löytää vastauksia näihin kysymyksiin.

Edellinen artikkeli
Seuraava artikkeli
  1. ”Mikä ihmeen kuilu? Mikä ’tieto’ seksuaalisuudesta?” Olen kuusikymppinen. Nykyisin kouluissa opetetaan asioita, joita isoäitini ei olisi kehdannut kysyä äidiltään eikä tämä olisi osannut vastata

    Koulukirjoistako tämä ihmisyyden puoli ihmiskunnassa opitaan ja on opittu? Asian ”tietämisellä” ei ole mitään tekemistä meidän sanoitustemme kanssa oppikirjoissa.

  2. ”Koulukirjoistako tämä ihmisyyden puoli ihmiskunnassa opitaan ja on opittu?” En tarkoita osaamista vaan tietämistä. Kyllä luonto tikanpojan puuhun vetää. Moni tikanpoika vain oli ennen vanhaan ahdistunut, kun luuli olevansa maailman ainoa kieroutunut kummajainen, kun huomasi, etteivät asiat sujuneetkaan niin kuin isot pojat olivat takapihalla rehvastelleet.

  3. Käsitteistöä kumuloituu, ihminen ei muutu. Eivätkä peruskokemukset. Pidän todella huuhaana väitettä viisaammuudestamme ja että emme voisi ihmisyytemme pohjalta tajuta samanlaisuuttamme antiikin ihmisen kanssa. Tästä ehkä on turha jatkaa, kyseessä ovat eri ”tunnustuskunnat”.