Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään seuraavasta. Lähetyssaarnaaja liikkui kävellen jossain Afrikan viidakossa. Yhtäkkiä hän näki leijonan, joka kyyristyi hyökätäkseen hänen kimppuunsa. Nopeasti lähetyssaarnaaja rukoili, että leijonasta tulisi kristitty. Silloin leijona risti tassunsa ja rukoili: ”Siunaa Jeesus ruokamme.”
Niin, nythän puujalkavitsit ovat muotia.
Kiitos Mika hienosta huumorista. Minua se hymyilytti, sillä se sisälsi kirpeää kristityn itseironiaa.
Herra, sinun armosi ulottuu taivaisiin, sinun totuutesi pilviin asti. Ps. 36:6
Jos saatana tahtoo reväistä kaiken lohdutuksen sydämistämme, ikään kuin se ei meille kuuluisikaan, niin meidän on asetettava Jumalan suuri, sanomaton, iäinen, määrätön armo tätä kiusausta vastaan. Armo ei nimittäin rajoitetusti ulotu vain yli muutamien maiden, vaan se ulottuu niin laajalle kuin taivas, siis myös yli minun ja sinun ja yli kaikkien ihmisten, jotka taivaan alla ovat. Se ei ole vain niin avara kuin taivas, vaan myös iankaikkinen ja kestää suvusta sukuun, niin että köyhillä syntisillä kaikissa paikoissa ja kaikkina aikoina olisi Jumalan armo turvanaan ja he saattaisivat jälleen nousta tämän Jumalan lohdullisen armon tukemina, sen, joka on kaikkialla eikä milloinkaan lakkaa.
Johann Arndt (1555-1621), ARMOA ARMOSTA, s. 155, Sley, 1966.
Häikäisevän kirkas, Pekka Simojoki:
https://youtu.be/9Ao4tPjfTyI
Lopputulos luterilaisesta opista, joka on saatu Raamatusta, on, että pelastava usko Jumalaan on usko hänen Poikaansa, joka eli ja kuoli pelastaakseen syntiset. Tämä tarkoittaa samaa kuin uskoa evankeliumiin, joka kertoo sinulle, mitä Jumala on tehnyt Kristuksen tähden. Se tarkoittaa samaa kuin uskoa syntien anteeksiantamukseen, elämään Kristuksessa ja pelastukseen.
Robert D. Preus (1924-1995), Vanhurskauttaminen ja Rooma, s. 76, Concordia ry, 2014. Alkuteos: Justification and Rome. Edited by Daniel Preus. Concordia Academic Press, Saint Louis, Missouri, USA 1997. Suomennos: Hannu Lehtonen.
Todellisessa synninhädässä (terrores conscientiae) ei ole lohtua mistään muusta kuin armosta, joka rajoituksetta koskee kaikkia syntisiä kuuluen yhtä hyvin ryövärille kuin Pietarille, portolle yhtä hyvin kuin pyhälle Neitsyelle (Marialle, sulku allekirjoittaneen lisäys), kuten Luther asian sanoo.
Franz Pieper, Kristillinen Dogmatiikka, Lyhennetty laitos, s. 598, Sley, 1961.
Yhtä vähän kuin oli mahdollista tietää, että Kristuksen tuleminen tapahtuisi Paavalin aikana, yhtä vähän voitiin sanoa, ettei se tapahtuisi.
Wilhelm Löhe, Jumalan puutarha, s. 69, SLEY-Kirjat, 1983.
Katso, Herran silmä valvoo niitä, jotka häntä pelkäävät ja panevat toivonsa hänen laupeuteensa. Ps. 33:18
Yhtä vähän kuin voidaan sanoa, että Kristus tulee tänään, yhtä vähän voidaan sanoa, ettei hän tule tänään.
Exit: Etsikää
https://youtu.be/DTouZyQRA3g