Mainonta lisää uskottavuutta. Media, jossa on ilmoituksia on uskottavapi kuin media, jossa niitä ei ole. Poikkeuksena ehkä vain Yleisradio.
Kotimaassa on ollut mainoksia alusta saakka, näytenumerosta vuonna 1905 lähtien. Lehden kustannukset on katettu ilmoitustulolla ja tilausmaksuilla.
Selasin Kotimaan arkistoja ja silmiini osui monta hauskaa wanhaa mainosta, kuten tuo yllä oleva lehden alkuvuosilta (KLIKKAA KUVAA SUUREMMAKSI). Puuron syöminen kerman kanssa… enpä ole tullut ajatelleeksi…
Lisää Kotimaan vanhoja mainoksia täällä:
Huom. Kyse on erään tietyn tuotteen mainoksista.
– Olli Seppälä –
Täytyy kyllä sanoa, että ehkä sitä rasvaista kermaa olisi kannattanut käyttää vähemmän…
Käsitys ”terveestä, hyvinvoivasta ihmisestä” on sadassa vuodessa hiukan muuttunut:-)