Hetkittäin Kotimaa24:n blogikaistalla näkyy etusivulla monta Tulkaa Kaikki -liikkeen nimissä olevaa kirjoitusta. Miksi, on moni kysynyt. Onko Kotimaa24 puolueellinen?
Ei ole, sillä blogikaista on auki kaikille kirkolliskokousedustajille. Myös niin sanotuille konservatiivisille ryhmittymille – jos nyt haluaa tätä jaottelua käyttää. Tervetuloa mukaan. Juuri nyt Tulkaa Kaikki -liikkeen edustajilla on kerrottavaa ja he haluavat viisaasti käyttää Kotimaa24:ää alustanaan. Sillä blogeja luetaan paljon, esimerkiksi kirjoitus Avioliitto kokousmörkönä on luettu/klikattu jo yli 1600 kertaa.
Itse asiassa blogikaista on liberaali-konservatiivi-akselista riippumatta auki kaikille lukijoille, joilla on tilaus.
Jos bloggaaminen kiinnostaa, katso täältä:
Bloggaaminen on vapaata kaikille tilaajille
Tervetuloa mukaan!
Teidän puolueellisuutenne näkyy siinä mistä te uutisoitte ja mistä ette.
Kiitos ltämättä vähän kyllästyttää TK-liikkeen jatkuva bloggaaminen aina samasta asiasta.
Olet oikeassa 😉 Aidosti puolueeton ei uutisoi mistään. Tai sitten hän uutisoi ihan kaikesta.
”Kuinka usein blogata? Sopiva määrä on kerran kaksi viikossa, tai harvemmin, pakkoa kirjoittaa ei ole. Koska kyse on yhteisestä etusivusta, olisi suotavaa, ettei siellä olisi kahta saman bloggaajan tekstiä enempää, puhumattakaan, että olisi monta peräkkäin. Tosin poikkeukset vahvistavat tässäkin tapauksessa säännön.”
Näin juuri! Ja poikkeus vahvistaa säännön varsinkin ryhmäblogissa, jossa on useita eri kirjoittajia, ja jos/kun se liittyy ajankohtaiseen prosessiin eli tässä tapauksessa kirkolliskokouseen, jolla puolestaan on yleisempää merkitystä, ja jonka toiminta kiinnostaa kirkon väkeä laidasta laitaan.
Te etsitte ihan suurennuslasin kanssa mitä tahansa uutisia jotka jotenkin koskevat homoseksuaaleja mutta ette kerro seurakuntien uutisista jotka ovat herättäneet suurta huomiota omassa lähiympäristössään.
Koska puhun nyt kirkollisen median toimittajan kanssa, minun ei tarvitse kertoa mitään taustoja vaan voin vain yksinkertaisesti kysyä: minkä vuoksi ette ole kirjoittanut mitään Kangasalan seurakunnan lasten kerhon tapahtumista?
Tämä Kangasalan juttu oli minulle uusi, joten piti käyttää hakuohjelmaa. Se mitä voisi kutsua ’tapahtumiksi’ näyttää olevan lähinnä sosiaalisessa mediassa noussut kohu.
Hyvä kysymys. Vastaavasti voimme kysyä miksi emme kerro Hollolan tai Kokkolan nuorten naikuisten keskusteluryhmistä tai Kolarin tai Vironlahden isosten siunaamisista., puhumattakaan Laitilan tai Ranuan seurakuntien vanhustentoiminnasta. Kotimaa24 ei ole paikallismedia, ei voi olla, sillä voimavarat eivät riitä., eikä sellainen olisi edes mielekästä. Ja usko pois, raisiolaista ei välttämättä kiinnosta Kangaslan tapahtumat ja päinvastoin. Paikallisuus on nimenoamaan paikallisuutta, jossa läheisyysperiaate on keskeinen: oman elämänpiirin asiat kiinnostavat.
Paikallisilla tapahtumilla on suuri arvo, mutta on ensisijaisesti paikallisen median tehtävä kertoa niistä. Sitä varten seurakunnilla on omaa viestintää ja omia medioita. Mutta toki Kotimaa24 kertoo myös paikallisita asioista, jos niihin liityyy uutuutta/laajuutta/merkityksellisyyttä, jolla on laajempaa mielenkintoa tai valtakunnalista merkitystä vaikkapa esimerkkinä toimivasta käytännöstä. – Nämä ovat normaaleja uutiskriteereitä.
Kysymys homoseksuaalisuudesta ja uudesta avioliittolaista on juuri nyt yksi kirkon tärkeitsä yleisistä linjanvedoista. Sillä sekä Kangaslan lastenkerhon tapahtumilla on molemmilla mekritystä kitkon tulevaisuuden kannalta. Ne eivät ole toisiaan poissulkevia kirkollisia todellisuusksia.
Valitettavasti uutisointiin jää aina katveita. Kaikissa medioissa.
Mitä Kangaslan tapahtumiin tulee, niin ne eivät ole edellisen kommentin rinnastusten taustalla. Puhuin yleisellä tasolla. – Asia on ollut toimituksen tiedossa ja sen tiimoilta on tehty journalistista työtä ja harkintaa. Ykisityiskohtia en voi avata tässä.
TK-liike toimituksen myötävaikutuksella propagoi homoliittojen puolesta. Liikkeen jäsenistössä on media-alan ammattilaisia, jotka taktisista syistä ajoittavat nämä täsmäpommitukset tiettyihin ajankohtiin, kuten nyt painostamaan uutta kirkolliskokousta Mm. Johanna Korhonen kirjoittaa populistisia traktaattejaan hyvin tietoisena median vaikutuksesta yleiseen mielipiteeseen. Piispat ja muut sitten kiemurtelevat kirkon opin ja pelätyn julkisen lynkkauksen välissä.
Eipä siinä, mutta kun ollaan kirkossa, hyvänen aika! Kai tässä Jumalallakin tulisi jokin merkitys olla.
Jos kirkko ei olisi jo aikaa sitten lähtenyt lipsumaan Jumalan totuudesta ja tunnustuksestaan suhdanteiden mukana sinne ja tänne, ei mitään tällaisia pelejä tarvitsisi pelata. Siinäpähän sitten pelaavat. Kirkko voisi olla uskollinen sanalle ja ne jotka eivät ole, voivat olla uskollisia mille tahansa, tai olla olematta. En usko, että selkeästi oppinsa varassa seisovaa kirkkoa olisi kukaan jaksanut lähteä painostamaan, mutta kun touhu on mitä on, niin kirkon saa kai suostumaan lähes mihin tahansa, kunhan vain yleinen mielipide tarpeeksi vaatii.
Kaikki kirjoittajat toistavat jonkiverran itseään. TK liikkeen juttuihin tulee ähky. Yhden luettuaan arvaa jo mitä lopuissa on. TK liikkeen tavoitteena lienee vastustajien kyllästyttäminen vastarintaan. Jolloin he saavat kaikki tavoitteensa vietyä rauhassa läpi. Samalla kyllä katoaa mielekkyys keskusteluihin tällä kanavalla. Meidät aktiiviset voi sormin laskea jo nytkin.
Kuulkaa nyt hyvät aikuiset miehet: jos TK-liikkeen blogit kyllästyttävät teitä, niin ei kai teitä kukaan pakota niitä lukemaan? Onhan tällä alustalla paljon muutakin lukemista. Itse ainakin valikoin lukemiseni ihan samalla tavalla kuin ne televisio ohjelmat, joita katselen tai radio-ohjelmat, joita kuuntelen. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?
Mielenkiintoisia nuo trolli ja olkinuket. Nykyään niitä on jokaisen mielipiteen takana piileskelemässä. Tietysti ne tässä muuntuvat aina semmoisiksi möröiksi, kun tekstiyhteydestä ei voi koskaan tietää onko kyse objektiivisesta vai subjektiivisesta näkemyksestä. Nämä kun painiskelevat jatkuvasti iloisessa sekamelskassa keskenään. Toinen kun nähdään päällimmäisenä, niin siitä tulee se trolli. Alimmaisena se onkin sitten vain mielipide.