Kirkkojen läsnäolo verkossa on tärkeää. Jos kirkon verkkosivujen hakukoneoptimointi ei ole kunnossa, vierailijat saattavat suunnata vähingossa väärille sivustoille.
Tämä on yleinen ongelma, joka voidaan ratkaista kirkon verkkosivujen nopean SEO optimoinnin avuulla.
Tavoitteena on saada kirkkosi hakutuloksissa ensimmäisellä sijalla aina, kun joku etsii kirkkoja paikkakunnaltasi.
Kirkon kotisivujen hakukoneoptimoinnin parhaat käytännöt
1. Sisällytä sijaintitiedot
Jokaisen, joka etsii kirkkoa, on sisällytettävä hakukoneeseen kolme tekijää. Osavaltion tai kaupungin nimi sekä nimitys ja ”kirkko” ”kirkko”. Jos sivustollasi on vain yksi kaupunki, se ei näy hakukoneen tuloksissa. Varmistaaksesi, että se näkyy jokaisella sivulla, lisää kaupungin nimi sekä mahdolliset nimet verkkosivustosi ala- ja ylätunnisteeseen. On suositeltavaa sisällyttää osoitteesi sivustosi malliin. Sivustosi sijainti on yksi tärkeimmistä avainsanoista, jotka sinun on varmistettava, jotta voit optimoida sivustosi.
2. Käytä tiettyjä avainsanoja
Ensimmäinen askel on käyttää luonnollisia avainsanoja kirkon verkkosivuilla. Avainsanat ja lauseet, joita käyttäjät käyttävät sivustosi löytämiseen, ovat ihanteellisia. Parhaan tuloksen saavuttamiseksi käytä alueellesi ominaisia avainsanoja, kuten:
- Sivujen otsikot
- Otsikot
- Tekstiä kehon sisällä
- Metakuvauksen sisällä
- kuvien Alt -tunnisteet
3. Lisää paikallisia luetteloita ja hakemistoja
Kirkon verkkosivusto ei ole ainoa tapa, jolla ihmiset voivat löytää sinut. Voit myös listata verkkoon kirkkosi tiedot, kuten arvostelut ja aukioloajat. Hakemistot ja listaussivustot voivat olla loistava tapa laittaa verkkosivustosi pystyyn varmistamaan, että vierailijat voivat saada tietoa seurakunnastasi.
Vaikka sinun ei tarvitse käyttää kaikkia verkkosivustoja, suosituimpien paikallisten listaussivustojen tietojen pitäminen ajan tasalla voi auttaa seurakuntasi hakukoneoptimoinnissa.
4. Sisällytä kuvien nimet ja vaihtoehtoiset tunnisteet
Kuvat voivat auttaa kirkon verkkosivuilla hakukoneoptimoinnin tehokkuudessa, mutta niiden nimeä ei pidä antaa ”stock-img-82937.jpg”. Kuva tulee nimetä avainsanoilla, jotka liittyvät kuvaan. Viestiä voisi kutsua ”kirkon SEO-käytännöiksi”. Google skannaa sitten kuvat ja parantaa sivun tai viestin sijoitusta.
5. Käytä responsiivisia sivuja
Google suosii selkeitä ja responsiivisesti suunniteltuja verkkosivustoja niiden hakutuloksissa.
Responsiivinen kirkon verkkosivusto on erinomainen tapa tehostaa seurakuntasi hakukoneoptimointia. Tarkista, onko kirkkosi verkkosivusto Googlen ohjeiden mukainen Google-työkalulla mobiiliystävällistä testausta varten.
6. Luo sisältöä säännöllisesti
Jos sinulla ei ole blogia kirkkosi verkkosivustolle, et saa eniten potentiaalisia kävijöitä. Jokaisella kirkon verkkosivustolla on oltava blogi. Kaikkien SEO:hin sitoutuneiden kirkkojen tulisi päivittää blogiaan usein. Uuden sisällön lisääminen säännöllisesti pitää ihmiset palaamassa ja on avain muuttamaan heidät ”kirkon käyttäjistä” kirkon jäseniksi.
7. Sisällytä kirkon palvelutiedot
Olet oppinut sijaintitietojen lisäämisen merkityksen hakukoneoptimoinnin tehostamiseksi. Se ei kuitenkaan ole kaikki, mikä voi hyödyttää sivustoasi. Ihmiset haluavat myös tietää enemmän tarjouksistasi, vaikka he eivät olisikaan lähelläsi. Google voi myös tarjota jumalanpalvelusaikasi. Suurin osa ihmisistä valitsee toisen kirkon, kun alueella on useita kirkkoja, joiden aukioloajat on ilmoitettu.
Parhaan tuloksen saavuttamiseksi sinun tulee sisällyttää kaikki jumalanpalvelustunnit alatunnisteeseen ja ylätunnisteeseen. Se tekee verkkosivustostasi vierailijoille helpommin saavutettavissa ja auttaa hakukoneita löytämään sen nopeammin.
8. Sisällytä suosittelut
Ennen kirkkoon menemistä ihmiset haluavat tietää, mitä muut ihmiset ajattelevat. Kertomus ja todistus ovat erinomainen tapa oppia muiden ihmisten mielipiteitä kirkosta. Ne saattavat tuntua yrityksille varatulta, mutta myös kirkot voivat käyttää niitä. Pyydä seurakuntasi jäseniä kertomaan kokemuksistaan. Jos ihmiset tekevät hakukoneessa hakuja ”kaupunki/uskokunnan kirkkoarvostelut”, seurakuntasi näkyy tulosluettelossa.
9. Lisää Google-kartta
Sisällytä upotettu Google-kartta (jossa on merkintä kirkkosi sijainnista) kirkkosi verkkosivuston yhteystietosivulle.
Kuinka lisäät Google-kartan kirkkosi verkkosivuille:
- Hae kirkkoasi Google Mapsin avulla
- Napsauta JAA Kopioi koodi upotuskartalta
- Kopioi ja liitä koodi kirkkosi sisällönhallintajärjestelmän (verkkosivusto) yhteystietosivullesi.