Tule Pyhä Henki tänne, laskeudu taivaasta alas meidän sydämissämme Kristusta kirkastamaan. Tule köyhäin apu, tule lahjain antaja, tule sielun kirkkaus, sinä paras lohduttaja, sielun hyvä vieras ja suloinen lämpö. Töissä sinä olet lepo, helteessä virvoitus, murheessa lohdutus. Sinä kaikkein pyhin kirkkaus ja valo, täytä uskollistesi sydämet. Ilman sinun voimaasi ei ole mitään viatonta. Pese se, mikä saastainen on, kastele se, mikä kuiva on, paranna, mikä haavoitettu on, pehmitä, mikä kova on, lämmitä, mikä kylmä on, etsi kaikkia eksyneitä. Anna uskollisillesi, jotka sinuun turvautuvat, pyhät lahjasi. Anna uskon vahvistusta, anna autuas loppu, anna iäinen ilo. Aamen.
Tässä yhteydessä ei nyt käydä keskusteluja sen enempää.
Mika,
Tahdoitko, ettei tuon oman kommenttisi jälkeen enää kommentoitaisi?
Koska vastausmahdollisuus on auki, niin laitan jotain,
”Pyhän Hengen rukous’, on mielestäni Raamatussa mainittu eri yhteyksissä. Suorin ja tätä rukoilua selventävä on Room. 8:
26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
En löydä Raamatusta mitään viittausta, missä Jumalan Henkeä, kolmatta persoonaa tulisi rukoilla. Jeesuskin määritteli miksi hän pyytää Isää lähettämään Opastajan, ohjaamaan käsittämään mikä on Jumalan mieli.
Reijo, tarkoitin kommentillani, että se olisi nyt ainoa. Pyhä Henki on myös Jumala, Pyhän Kolminaisuuden kolmas persoona, joten häntä voi silloin myös rukoilla ja huutaa avuksi. Tietysti rukoilemme Isää Jeesuksen nimessä. En näe tässä mitään ristiriitaa. Nyt ei enempää kommentteja tänne.