Englannin kirkko voitti viime viikolla viisi palkintoa digitaalisen mainonnan kilpailussa Isossa-Britanniassa. Asiasta uutisoi brittilehti The Church Times. Kilpailun nimi on Digital Impact Awards, ja sen järjesti Communicate-lehti. Tapahtuma on ”Ison-Britannian suurin yritysviestinnän digityön juhla”.
Englannin kirkko sai parhaan palkinnon neljässä kategoriassa: paras yrityssovellus (#LiveLent), parhaat yrityksen verkkosivut (churchofengland.org), parasta olemassa olevien sosiaalisen median alustojen käyttöä (alle 20 000 punnan budjetilla) ja paras digitaalisen alustan sovellutus hyväntekeväisyysjärjestön, kansalaisjärjestön tai voittoa tavoittelemattoman tahon kategoriassa. Kirkko sai myös palkinnon parhaasta digitaalisten toimintojen kehitystiimistä.
LiveLent-sovellus tarjosi älypuhelimen käyttäjälle päivittäistä materiaalia paaston ajaksi. Englannin kirkon palkittu digitaalisen alustan sovellutus on tehty puheohjauksella toimivalle Alexalle. Se on verkkoyhtiö Amazonin sovellus, jota voi ohjata puheella esimerkiksi kertomaan päivän sään tai uutiset. Englannin kirkon sovellutus toimii siten, että Alexalta voi kysyä esimerkiksi, mikä on päivän rukous, missä on lähin kirkko, miten tullaan kristityksi ja mitä tarkoittaa uskoa Jumalaan.
Englannin kirkon digitaalisista toiminnoista vastaava Adrian Harris sanoi Church Timesin mukaan, että kirkko on tehnyt kahden vuoden aikana paljon töitä digitalisaation eteen.
– On ihana nähdä, että hiippakunnat ja paikalliset kirkot ovat enemmän läsnä digitaalisuuden tuomissa mahdollisuuksissa kasvattaa ihmisten uskoa ja rohkaista osallistumaan kirkon toimintaan, hän sanoi Church Timesille.
Kuva: Kuvakaappaus Englannin kirkon verkkosivuilta. Ne saivat parhaan palkinnon Digital Impact Awardseilla vuonna 2018.
***
Seuraa Kotimaata Facebookissa ja Twitterissä.
Jos et ole vielä Kotimaan tilaaja, voit tilata lehden täältä.