Puolita kiire! -teemaviikon tarkoitus on pysäyttää miettimään, mitä jokainen itse voi tehdä tai jättää tekemättä kiireen vähentämiseksi. ”Kiireinen ihminen saattaa näyttää tehokkaalta ja tuntee itsensä tarpeelliseksi, mutta kiire on useimmiten vain näennäistehokkuutta”, kampanjasivuilla todetaan.
Yllätetään yhteiskunta -ryhmän perusti vuonna 2007 joukko yritysjohtajia. Ryhmän tavoitteena on luoda ennakkoluulottomia ja uusia toimintamalleja yhteiskunnallisten ongelmien ratkaisemiseen yritysten ja julkisen sekä kolmannen sektorin yhteistyönä.
Puolita kiire! -teemaviikko on osa isompaa Kulkuväline mielekkääseen päivään -kampanjaa, jonka Yllätetään yhteiskunta -ryhmä viime vuoden lokakuussa käynnisti.
Kampanja pyrkii parantamaan fiilistä ja yhteishenkeä työpaikoilla. Sen esilläpitämiä teemoja ovat olleet ”Anna kiitos”, ”Anna aikaa”, ”Kehu kaveria selän takana” sekä viime kuun ”Minä olen hyvä!”.
Mukana kampanjassa ovat muun muassa Kirkkohallitus ja Suomen Ympäristökeskus SYKE sekä Espoon kaupunki.
Kampanjan hankkeita ovat muuan muassa Kohti hiilineutraalia kuntaa eli HINKU ja nuorten työttömyyden ehkäisemiseen pyrkivä Uusien mahdollisuuksien tori.
Ilmoita asiavirheestä