Pertti Jarlan mukaan sävyltään verrattain rauhallinen ja informatiivinen.
– Bussimainoksissa vain todetaan, että pääkaupunkiseudun asukkaista noin kolmannes on uskonnottomia, Jarla sanoo.
Uskonnottomien suuri määrä on seikka, joka Jarlan mukaan otetaan usein esille ensimmäiseksi keskusteluissa ja joka perustelee myös Vapaa-ajattelijoiden olemassaoloa. Kampanja näkyy kahden viikon ajan Helsingin bussien ja raitiovaunujen kyljissä.
Kampanjaviikolla avautuvalla Uskotko.fi- nettisivustolla sekä Facebookissa nostetaan esiin muitakin teemoja kuin uskonnottomien määrä. Jarla luonnehtii nettiaineiston antia kuitenkin enemmän informatiiviseksi kuin provosoivaksi.
– Netissä herätellään keskustelua uskonnottomien asemasta yhteiskunnassa, uskonnottoman etiikasta ja ihmisoikeuksista, Jarla toteaa.
Kuvat: Pertti Jarla
Ilmoita asiavirheestä