Aleppon kellot on valittu Grafian Vuoden Huiput -kilpailun ehdokkaaksi, kilpailu kertoo verkkosivuillaan. Aleppon kellot kilpailee tittelistä kampanjoiden sarjassa muun muassa Elisan, Nesteen, Valion ja Finnairin mainoskampanjoiden kanssa. Se on töistä ainoa, jonka taustalla ei ole mainostoimisto vaan vapaaehtoisten työryhmä.
Aleppon kellot -kampanja järjestettiin viime lokakuussa. Kallion seurakunnasta ympäri maailman levinnyt tempaus sai yli 800 kirkkoa soittamaan kellojaan Aleppon taistelujen uhrien muistoksi.
Grafian Vuoden Huiput on vuosittain järjestettävä luovan suunnittelun kilpailu, joka ”tähtää suunnittelun tason nostamiseen, luovuuden ja omaperäisyyden voimistamiseen ja suunnittelijoiden ammattitaidon kehittämiseen”. Kilpailu järjestetään tänä vuonna 37. kerran. Tapahtumaan kuuluu kilpailu, palkintogaala, palkitut työt esittelevä näyttely sekä vuosikirja. Kilpailussa on 15 sarjaa luovan suunnittelun eri osa-alueilta.
Tunnustukset jaetaan Vuoden Huiput -gaalassa 27. huhtikuuta Tapahtumakeskus Telakassa Helsingissä.
Kuva: Olli Seppälä
Lue myös:
Aleppon kellot on vuoden uskontouutinen
Arkkipiispa kirkolliskokoukselle: ”Tässä tilanteessa symboliset teot ovat tärkeitä”
Analyysi: Aleppon kellot soivat 800 kirkossa – mitä se hyödyttää ihmistä?
Kallion kirkon saattokellot soivat Aleppon uhreille
Ilmoita asiavirheestä