Taloustutkimus Oy ja Insight360 Oy ovat 30.9. sopineet kaupasta, jossa Insight360:n liiketoiminta siirtyy Taloustutkimukselle. Kaupan myötä Insight360 Oy:n tieto- ja tutkimuspalvelut – myös seurakunta-asiakkaita koskevat – jatkuvat normaaliin tapaan Taloustutkimus Oy:n toteuttamina.
Insight360 Oy on arvo- ja asenneperustaisia segmentointitutkimuspalveluja yrityksille, järjestöille ja julkisen hallinnon yksiköille tarjoava yritys, joka on osa Kotimaa-konsernia.
Taloustutkimus puolestaan on asiantuntija- ja myyntiorganisaatio, joka suunnittelee ja toteuttaa erilaisia markkina- ja mielipidetutkimuksia yritysten ja julkisen sektorin toimeksiannosta sekä omana tuotantonaan. Lisäksi Taloustutkimus tuottaa samoille tahoille Data Science -palveluja ja markkinoinnin kohderyhmien muodostamisen palveluja.
– Innovatiivinen, segmentointiin pohjautuva tutkimuskonsepti vahvistaa entisestään Taloustutkimus Oy:n laajaa palveluvalikoimaa, erityisesti kohderyhmien muodostamisessa aina kampanjoiden kohdentamiseen asti, toteaa Taloustutkimus Oy:n toimitusjohtaja Jari Pajunen kaupan johdosta annetussa tiedotteessa.
– Olen iloinen, että kehittämämme ja markkinoilla hyvin jalansijaa saanut tutkimuskonseptimme pääsee ympäristöön, jossa se voi kehittyä palvelemaan nykyisiä ja uusia asiakkaita yhä laajemmin ja paremmin, sanoo Insight360 Oy:n toimitusjohtaja Perttu Hillman.
Insight360 Oy syntyi vuonna 2016. Sen tausta oli seurakuntien tarpeisiin vuonna 2012 luodussa Jäsen360°-segmentointityökalussa, joka jakoi suomalaiset karkeasti ottaen neljään ryhmään: niihin jotka ovat irrallaan kirkosta ja sen sanomasta, kirkon perinteessä pitäytyviin, niihin jotka arvostavat henkisyyttä ja kirkon sosiaalityötä sekä kirkolle ja sen opetukselle uskollisiin.
***
Seuraa Kotimaata Facebookissa ja Twitterissä.
Jos et ole vielä Kotimaan tilaaja, voit tilata lehden tai näköislehden täältä.
Ilmoita asiavirheestä