Arvio Fanny ja Alexander -teatterisovituksesta: Mielikuvitus pelastaa piispan ikeestä

Helsingin Kaupunginteatteri – Fanny ja Alexander – Kuvassa Olavi Uusivirta ja Elena Leeve – Kuva Otto-Ville Väätäinen

FANTASIAN LUMOVOIMASTA todistava Fanny ja Alexander -näytelmä asettaa vastakkain lämpimässä teatterisuvussa kasvaneet lapset ja julman isäpuolen, tunnekylmän kirkonmiehen. Ankaran uskonnollisen kasvatuksen hedelmät ovat usein kitkeriä. Elokuva- ja teatteriohjaaja Ingmar Bergmanin (1918–2007) suhde pappisisäänsä oli niin traumaattinen ja kompleksinen, että se heijastui moniin ruotsalaismestarin teoksiin ja niiden nihkeään kuvaan kristinuskon edusmiehistä. Tuomiorovastina ja hovisaarnaajana Uppsalassa toiminut…

Lue koko artikkeli

Tutustumistarjous: Pääsy kaikkiin Kotimaa.fi artikkeleihin vain 1€ kuukausi. Kuukauden jälkeen tilaus jatkuu automaattisesti 9.90€/kk. Voit lopettaa tilauksen milloin tahansa, ennen seuraavan laskutuskauden alkua.

Oletko jo tilaaja? Kirjaudu tästä

Ilmoita asiavirheestä
Edellinen artikkeliElokuva-arvio Darren Aronofskyn uudesta elokuvasta The Whale: Säästä meidät surulta
Seuraava artikkeliSunnuntain evankeliumi: Epätoivoisen epikriisi

Ei näytettäviä viestejä