Jouluradio sijoittui pääkaupunkiseudulla kolmen kärkeen kahden Ylen kanavan jälkeen. Kolmas paikka jaettiin yhden kaupallisen radiokanavan kanssa.
Koko maassa kanavan kuuntelijamäärä oli Kansallisen Radiotutkimuksen perusteella 423 000 kuuntelijaa viikossa.
– Merkillepantavaa on, että menestyimme pääkaupunkiseudun kilpailuilla radioaalloilla historiallisen hyvin. Nuorensimme kanavan tekijäryhmää ja erityisesti verkkoradioidemme antia. Uskon, että tässä on suuri syy menestyksemme pääkaupunkiseudulla, toimituspäällikkö Riitta Kalliorinne pohtii.
Pääkaupunkiseudun ulkopuolella kuuntelussa sen sijaan oli hieman laskua verrattuna vuoteen 2012, mutta muutos mahtuu vielä tutkimuksen virhemarginaaliin.
Tutkimustulosten valossa Jouluradiota kuunnellaan tasaisesti eri ikäryhmissä, mutta parhaiten se tavoittaa 25–34-vuotiaita. Jouluradion analogisella kuuluvuusalueella asuu noin 3,1 miljoonaa ihmistä.
Ilmoita asiavirheestä