KAUPALLINEN YHTEISTYÖ: SACRUM
Adventtikalenterien tarkoitus on virittää joulun odotukseen. Useista uusista kalentereista kristillinen joulu ja sen sanoma on kuitenkin siivottu syrjään.
Moni kaipaakin ”vanhan hyvän ajan” adventtikalenteria, josta käy ilmi, ketä jouluna odotetaan. Vähimmäistoive on, että 24. tai 25. päivän luukun takaa löytyy Jeesus-lapsi seimessä.
Tällä hetkellä kristillisiä teemoja esillä pitäviä adventtikalentereita tuo Suomeen Sacrum Oy.
Sacrumin verkkokaupassa ja kivijalkamyymälässä Helsingissä on tarjolla kolmisenkymmentä erilaista adventtikalenteria, perinteisistä jouluaiheista näyttäviin taidekalentereihin.
– Myymme joulukalentereita sekä kuluttajille että seurakunnille. Moni haluaa kalenterin, jossa varmasti on mukana edes jollain tavalla joulun sanoma, sanoo Sacrumin toimitusjohtaja Susanna Mäntyranta.
– Seurakuntien näkökulmasta adventtikalenteri on hyvä lahja lapsiperheisiin. Lahja tulee varmasti käyttöön, sillä harva kalenteri jää avaamatta.
Mäntyranta vinkkaa, että Sacrumin valikoimassa on todennäköisesti myös ensimmäinen Suomessa myytävä suklaata sisältävä kristillinen joulukalenteri. Niitä on kahta eri mallia.
– Monille aikuisillekin suklaakalenteri on se juttu, sanoman lisäksi tietysti, Mäntyranta hymyilee.
Ensimmäiset suurelle yleisölle tarkoitetut painetut paperiset joulukalenterit tehtiin Saksassa 1900-luvun alkuvuosina. Suomeen kalenterit tulivat sotien jälkeen 1947.
Artikkeli on kaupallinen yhteistyö. Kuvassa Sacrumin myyjä Ulla Haltia esittelee kalenteritarjontaa.
Ilmoita asiavirheestä