Tutkijat vertasivat kristittyjä ja ateistitwiittaajia ja tulivat siihen tulokseen, että kristittyjen viestit ovat onnellisempia kuin ateistien.
Twiittaajien uskonnollisuutta arvioitiin sen perusteella, seuraavatko he Twitterissä esimerkiksi paavia tai muita tunnettuja kristittyjä vai tunnettuja uskontokriitikoita, kuten Richard Dawkinsia.
Twiitteja analysoidessaan tutkijat huomasivat kristittyjen käyttävän useammin positiivisiin tunteisiin viittaavia sanoja, kuten rakkaus ja onni, sekä sosiaalisia suhteita kuvaavia sanoja, kuten perhe, ystävät tai tiimi.
Ateistien useimmiten käyttämät sanat olivat luonteeltaan analyyttisempia, kuten ajatella, argumentoida ja kysyä, sekä kielteisiä tunteita kuten huono ja väärin.
Tutkijat kuvailevat kristittyjä twiittaajia intuitiivisiksi ja ateisteja analyyttisiksi.
Tutkimuksesta kertoi Dagen-lehti.
Ilmoita asiavirheestä