Suomen Lähetysseura on uudistanut visuaalisen ilmeensä. Lähetysseura kertoo halunneensa toteuttaa uudistuksen raikkaasti ja seuran pitkää historiaa kunnioittaen.
Järjestön uudessa logossa ja värissä näkyy vahvasti Lähetyskirkko, joka sijaitsee Lähetystalossa Helsingin Tähtitorninmäen kupeessa. Lähetystalo on toiminut Lähetysseuran tukikohtana jo yli sata vuotta.
Seuran uudessa logossa on Lähetyskirkon ruusuikkuna ja risti. Lähetysseuran uudeksi tunnusväriksi on valittu Lähetyskirkon seinän punainen tiili.
– Haluamme korostaa, että olemme iso, pitkäaikainen toimija, joka on tuottanut toivoa vuodesta 1859, sanoo Suomen Lähetysseuran viestintäjohtaja Iiris Kivimäki.
Visuaalisessa uudistuksessa on ollut mukana Viestintätoimisto Myy.
Edellisen kerran Lähetysseura uudisti visuaalisen ilmeensä vuonna 2007. Silloin sen tunnusväriksi tuli vihreä.
– Samoihin aikoihin vihreästä tuli organisaatioiden muotiväri. Brändin kannalta on hyvä erottautua, Kivimäki sanoo nyt.
Lähetysseura julkisti maanantaina myös Toivoa.fi-kampanjan. Nettisivustolla kerätään kehitysmaihin kuukausi- ja kertalahjoituksia, joilla rakennetaan toivon positiivista kierrettä.
Ulkomaisessa työssä Suomen Lähetysseura käyttää jatkossa nimeä Felm. Järjestön englanninkielisen nimen lyhenteenä se on jo monin paikoin vakiintunut. Jatkossa nimi kirjoitetaan pienin kirjaimin. Ranskan- ja espanjankielisiä lyhenteitä ei enää käytetä.
Suomen Lähetysseura on kirkon suurin lähetysjärjestö, joka toimii 30 maassa sadan kumppanikirkon ja -järjestön kanssa.
Kuva: Suomen Lähetysseura
Ilmoita asiavirheestä