Mainoskampanja houkuttelee ruotsalaisia nuoria konfirmoitavaksi

konfirmaatiokampanja_Ruotsi205

Tukholman hiippakunta koettaa nostaa rippikoulun profiilia mainoskampanjalla. Kiinnostusta herätellään julkisessa liikenteessä näkyvällä julistekampanjalla, samalla kun konfirmaatiosta kertovien nettisivujen graafista ilmettä on uudistettu.

Konfirmoitujen nuorten määrä on laskenut Ruotsissa: vuonna 1995 vielä 51 prosenttia 15-vuotiaista konfirmoitiin, mutta vuonna 2009 konfirmoituja oli ikäluokasta vain 32 prosenttia. Suomessa rippikouluun osallistui samana vuonna 83 prosenttia nuorista.

Mainoskampanjan tarkoituksena onkin saada konfirmaatiolle näkyvyyttä sekä lisätä yleistä tietoutta ja herättää yhteenkuuluvuutta kaikkien hiippakunnan alueella konfirmoitujen kesken. Nuoria varten on suunniteltu uuden graafisen profiilin mukaisia tavaroita aina kynistä kangaskasseihin, avaimenperiin ja matkakortin muovikuoriin.

– Haluamme lisätä yleistä tietoisuutta konfirmaatiosta, mutta erityisesti uskomme graafisten tunnusten luovan yhteisyyttä, sillä niiden avulla konfirmoidut voivat tunnistaa toisensa metrossa tai kaupungilla, sanoo Beatrice Lönnqvist, hiippakunnan ja konfirmaatio- ja nuorisotyöstä vastaava pappi Kyrkans Tidningin haastattelussa.

Lue koko juttu Fleimistä.

Ilmoita asiavirheestä
Edellinen artikkeliRadio Dei: Koivisto ahdistellut seksuaalisesti miehiä
Seuraava artikkeliBlogisti: ”BB:stä tulossa teologisesti mielenkiintoinen paketti”

Ei näytettäviä viestejä