HOK-Elannon Hautauspalvelun johtaja Timo Purhonen, oletteko saaneet palautetta bonusmahdollisuuksien käyttämisestä asiakkailtanne?
– Ei näistä ole tullut ongelmaa.+ On luonnollista, että asiakkaat ymmärtävät, että osuuskaupan jäsenenä meidän palvelusta saa bonusta. Jos ei bonuskorttia ole, ei me siinä mitään rekrytointia ruveta harrastamaan.
– Ainoastaan myönteistä palautetta on tullut, että osuuskaupan asiakasomistajana he saavat etuja. Tilanne on se, että siinä asiakaspalvelussa kaikki muu asia on paljon tärkeämpää kuin se bonuskortti. Siinä järjestetään vainajalle hautajaiset omaisten toiveiden mukaisesti. Aivan sivujuonne on se, että hän on asiakasomistajana ja hänellä on bonuskortti.
Eikö voisi tällaisissa tapauksissa alentaa hintaa, oli osuuskaupan jäsen tai ei?
– Se on asiakasomistajalle saatava etu. Eihän sitä voi hinnoitella etukäteen, koska emme tiedä, onko asiakkaamme etuun oikeutettu vai ei.
Ymmärrättekö, että voisi tuntua pahalta, jos hautajaisten lähestyessä kysytään bonuskorttia eikä sitä ole?
– Kyllä minä ymmärrän sen, mutta asiakas ei tule meille sen takia, että hän saisi bonusta tai jotain muuta alennusta. Hän on tullut meille järjestelemään hautajaisia. Olemme yli 50 vuotta antaneet asiakasomistajalle ja jäsenille etuja. Ei tästä ole mitään haittaa tullut, tämä asia on koettu eduksi. Ei ole tullut kielteistä palautetta. Jos tulisi, olisi varmaankin syytä reagoida. Tällä hetkellä asiakkaamme ovat tyytyväisiä.
Onko teillä esimerkiksi arkuista alennuskampanjoita bonuskortin haltijoille?
– Kun on asiakasomistaja eli osuuskunnan jäsen, tällainen asiakas saa arkusta, uurnasta ja kukkalaitteen hinnasta 10 prosenttia alennusta. Sen näkee esimerkiksi internet-sivuiltamme. Sitten meidän palveluista saa bonusta yhtä lailla kuin kaupassa asioidessa saa. Mutta meillä ei hautauspalveluissa ole alennustuotteita emmekä mainosta alennuksia.
Ilmoita asiavirheestä