Pakilan seurakunta on lähtenyt omalla YouTube-videollaan mukaan Radio Suomipopin
”Markkinoi Aamulypsyä”-tempaukseen.
Aamulypsylle myönnettyä, markkinoimiseen tarkoitettua 15 000 euron summaa alettiin 1. syyskuuta alkaen käyttää niin, että kuulijat kutsuttiin mukaan tekemään omia markkinointitempauksiaan. Idean tempaukseen mukaan lähtemisestä sai Pakilan seurakunnan perhetyön lastenohjaaja Irene Berg-Järvinen kuultuaan radiossa tempauksesta mainoksen.
Berg-Järvinen kertoo, että tempaukseen lähdettiin hyvän tekemisen takia. Mahdollisen ”markkinointirahan” käyttökohde on vielä avoin, joskin seurakunnan työntekijöiden parissa on pohdittu jonkin isomman, kaikille avoimen tapahtuman järjestämistä.
– Jos voitamme jotakin, raha käytetään tämän alueen ihmisten toiveiden mukaisesti. He saavat itse ehdottaa, mihin haluavat rahan käyttää ja lopulta kohde päätetään perinteisellä lappuäänestyksellä.
Pakilan seurakunnan Aamulypsy-video on tehty koko työyhteisön voimin. Työntekijöiden lisäksi mukana oli iso joukko vapaaehtoisia sekä Hyvinkään maatalousoppilaitokselta lehmät, joita videolla lypsetään. Myös videon tuottanut Markus Kuisma on Pakilan seurakunnan vapaaehtoistyöntekijä, iältään 17-vuotias, sosiaalisen median taitaja.
Seurakunnan Facebook-sivuilla videota on tähän mennessä katsottu 2700 kertaa, mutta kommentteja ei juuri ole tullut.
– Kun työntekijät ovat jakaneet videota omilla sivuillaan, on tullut palaute ollut positiivista, Berg-Järvinen toteaa.
Pakilan seurakunnan facebook-sivut
Katso Pakilan seurakunnan hulvaton video
Ilmoita asiavirheestä