Facebookissa spontaanisti käynnistetty Yhteisvastuukeräyskampanja on poikinut keräykselle jopa noin parinsadan euron lahjoituksia.
Sosiaalisen median sivustossa Facebookissa on pari vuorokautta levinnyt uudenlainen yhteisvastuukampanja. Tempauksen osallistujat sitoutuvat Facebook-statuksessaan maksamaan Yhteisvastuukeräykseen niin monta euroa kuin heidän päivityksensä saa tykkäys-painalluksia määräaikaan mennessä. Moni on asettanut takarajaksi vuorokauden.
Idean isän, Kirkkopalvelujen kehittämiskonsultti Raimo Turusen lahjoitussumma on ylittänyt sadan euron rajan.
– Kuten presidentti Halonen sanoi puheessaan, Yhteisvastuukeräys on lähimmäisenrakkauden kansanliike. Olemme onnistuneet muodostamaan oman kansanliikkeen Facebookiin, Tapio Pajunen iloitsee.
Yhteisvastuukeräyksen keräysjohtaja Pajunen on yllätyksellisestä tempauksesta iloinen. Etenkin kirkoissa, seurakunnissa ja eri järjestöissä vaikuttavat ihmiset ovat lähteneet mukaan. Lahjoitussummat liikkuvat keskimäärin 50-100 euron tietämillä.
Lue myös: Yv-keräys leviää Facebook-statuksissa
Ilmoita asiavirheestä