Kirkon Ulkomaanapu lähettää pitkäaikaisen viestintäjohtajansa Veera Hämäläisen rakentamaan kirkkotaustaisten avustusjärjestöjen katto-organisaation eli ACT-allianssin brändiä Geneveen. Tavoite on vahvistaa laajan työn vaikuttavuutta sekä ACT-allianssin tunnettuutta.
Ulkomaanapu on toiminut aktiivisesti neljä vuotta sitten perustetun AC-allianssin kehittämiseksi. Se uskoo, että maailmanlaajuisena verkostona ACT-allianssilla on paremmat mahdollisuudet kansainväliseen rahoitukseen ja järjestöillä on vahvempi ääni vaikuttamistyössä.
– Olen innoissani ainutlaatuisesta mahdollisuudesta päästä rakentamaan maailmanlaajuista brändiä – 140 järjestöä sekä pohjoisesta että etelästä yli 140 maassa on huikea haaste. Jäsenjärjestöissä työskentelee yhteensä 25 000 työntekijää. Tunnettuuden kasvattaminen ja brändin rakentaminen on haastavaa, mutta erittäin kiinnostavaa, Veera Hämäläinen kertoo.
Hämäläinen aloittaa uudessa tehtävässään ensi vuoden alussa ja pesti kestää vuoden ajan. ACT-allianssia rakennetaan yhdessä jäsenjärjestöjen kanssa, joten työssä onnistuminen vaatii tiivistä yhteydenpitoa jäseniin.
– Vuoden aikana on mahdollista tehdä pitkäjänteinen suunnitelma ACT-allianssin tunnettuuden nostamiseksi ja brändin rakentamiseksi, mutta ensimmäisiä käytännön askelia yhteistyössä tullaan ottamaan vuonna 2015.
Veera Hämäläinen on ollut Ulkomaanavun viestintäjohtaja yli kuusi vuotta. Hän on vastannut Ulkomaanavun brändin rakentamisesta ja johtanut myös sen kirkollisia sidosryhmä- sekä vapaaehtoistyötä. Hänen vastuullaan olleista verkostoista tunnetuimpia ovat Naisten Pankki ja Changemaker -nuorisoverkosto, sekä Opettajat ilman rajoja -verkosto.
ACT käyttää lähes 1,2 miljardia euroa vuosittain humanitaariseen apuun, kehitysyhteistyöhön ja vaikuttamistyöhön.
Kuva: Anna Kauppila
Ilmoita asiavirheestä