Claudio Maria Celli pohti, miten helposti kirkoissa sosiaalinen media nähdään välineenä, jota yritetään käyttää niin kuin muutakin mediaa evankeliumin levittämiseksi.
– Kirkoille, jotka ovat edustaneet Totuutta isolla T-kirjaimella, uusi digitaalinen aika ja toimintaympäristö merkitsevät muutosta. Netissä kohdataan myös muita totuuksia, mikä luo jännitteen keskusteluun, johon kirkon on vastattava.
Claudio Maria Celli näki tärkeänä yhteistyön juuri kirkon johdon ja verkkotyötä tekevien pastorien välillä, koska ”jos pastorit puhuvat keskenään, mikään ei etene, ja jos piispat puhuvat keskenään, niin mitään ei myöskään tapahdu”.
Tunnettuja teologeja ja verkkotyötä tekeviä pastoreita on kutsuttu katolisen kirkon tulevaan verkkokonferenssiin.
Webstrategiasta kertoi Italian katolisen webmasterryhmän jäsen Leo Spadaro. Hän painotti sisältöstrategiaa.
– Tarvitsemme innostuneita ihmisiä, hyviä ja alkuperäisiä sisältöjä ja jatkuvaa koulutusta. Sisällön tulee olla kirkon opin mukaista, mutta huomioida tämän ajan ihmisten kysymykset
Suomen luterilaisen kirkon osallistujat bloggaavat päivien tapahtumista täällä.
Lue myös: Uskonnollinen elämä siirtyy verkkoon
Ilmoita asiavirheestä