Turussa koolla oleva kirkolliskokous päätti istunnossaan olla laatimatta uutta viestintästrategiaa, mutta se antoi tavoitteita ja toiveen kirkkohallitukselle, että viestintä olisi tärkeä osa kirkon uutta kokonaisstrategiaa.
Viestinnän perusperiaate tulee olla, että jokainen viestinnällinen toimenpide ja tapahtuma pohjautuu kirkon strategiaan ja toiminnan tavoitteisiin.
Kirkollisen viestinnän tulisi myös antaa tietoa kristinuskon perusasioista, koska tietämys niistä on vähentynyt.
Viestinnässä tulisi ottaa huomioon, että kirkko on vuoropuhelun yhteisö. Vuoropuhelua käydään sekä sen jäsenten välillä että muun yhteiskunnan kanssa.
Viestinnän tulee myös ilmaista kirkon moniäänisyyttä rakentavasti, ei repien. Erilaiset näkemyset tulee tuoda esiin kunnioittavasti. Viestinnän on tärkeämpää antaa oikea ja rehellinen kuin hyvä kuva.
Lue myös: Kirkon viestintästrategiasta aloite kirkolliskokoukselle
Lindqvist ei niele suuhunsa laitettuja väitteitä
Viestintäjohtaja: Ainakaan KT ei tarvitse uutta viestintästrategiaa
Ilmoita asiavirheestä