– Se että perinteikäs Kustannus-Osakeyhtiö Kotimaa nyt vaihtaa nimensä Kotimaa Oy:ksi ja liikemerkkinsä suljetusta kehästä mosaiikiksi, heijastaa viime vuosien kehitystämme kohti viestinnän asiantuntijataloa. Puhuttelevat sisällöt on se perintö, jota haluamme vaalia, digitaalinen viestintäteknologia ja jäsenymmärrys ovat keinoja, joilla tartutamme ne tähän päivään, kirjoittaa toimitusjohtaja Jaakko Tapaninen Kotimaa Oy:n uusilla verkkosivuilla julkaistussa blogissa.
Kotimaa Oy:n uuden visuaalisen ilmeen on suunnitellut Markus Frey.
Uusi logo muodostuu yhtiön selkeästä nimestä ja tähtikuviosta, ikään kuin kaleidoskoopin läpi nähdystä. Värikäs tähti ja sitä ympäröivä kehä symboloivat viestiä ja yhteisöä.
–Maailma ei enää entisessä mitassa jäsenny instituutioiden, organisaatioiden ja oppien kautta. Se toimii jatkuvasti enemmän verkostojen ja vuorovaikutuksen kautta. Nykyaikaisen viestintäyrityksen on oltava osaava ja oivaltava tässä ympäristössä, Jaakko Tapaninen sanoo.
Kotimaa24 on osa Kotimaa Oy:tä.
Katso Kotimaa Oy:n verkkosivu
Lue aiheeseen liittyvä blogikirjoitus
Ilmoita asiavirheestä